חדשות מתפרצות

שר הביטחון: נעמוד לצידו של אלאור אזריה - גם אם הוא טעה

מבזק חדשות

שר הביטחון אביגדור ליברמן דיבר היום (שני) בכנס באוניברסיטת אריאל והתייחס לפרשת החייל אלאור אזריה, העומד למשפט על ירי במחבל מנטרל, תוך שהוא מותח ביקורת מרומזת על הפרקליטות הצבאית. "כדאי שנזכור כולנו, גם בתקשורת וגם פוליטיקאים, שבמדינה דמוקרטית אדם הוא זכאי כל עוד לא הורשע בבית המשפט, בטח כאשר מדובר בחיילים שנמצאים במשימה שישראל שלחה אותם והם נמצאים בלחץ ובחיכוך עם אוכלוסיה עוינת".

עוד אמר השר, כי "ייתכן ויהיו טעויות. אלה בסך הכל חבר'ה צעירים שהשחיקה נותנת בהם את אותותיה. גם במקרה זה להרשיע חייל לפני שמוצה ההליך המשפטי, אזריה הורשע עוד לפני שהמשפט התחיל. אצלנו בנאדם קודם כל אשם ואחר כך צריך להוכיח את חפותו. לכן אני קורא לציבור הרחב ולמערכת הצבאית לא להרשיע אף אחד מראש אלא רק לאחר פסיקת בית המשפט. מערכת הצבאית שיפוטית חייבת לפסוק ללא קשר ללחץ. אני מצפה שבית דין צבאי יצליח להתעלם מכל הרעשים ויפסוק בהתאם לעובדות ולאירועים שאירעו. אנחנו בכל מקרה נעמוד לצידו של החייל גם אם הוא טעה. אנחנו ניתן לו עזרה וגיבוי".

"יש כאן הזדמנות למסר הפוך. לא יכול להיות שחיילי צה"ל יהיו אובייקט למתקפה מצד פוליטיקאים. כשהייתי באופוזיציה מעולם לא התייחסתי ללובשי מדים, הם כולם שליחי ישראל והם אינם רשאים להגיב. אם למישהו יש טענות למערכת הצבאית הכתובת הוא שר הביטחון, הדרג הפוליטי, חייבים להשאיר את צה"ל מחוץ לוויכוח הפוליטי". 

"לא להרשיע מראש". ליברמן. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

ליברמן התייחס גם לנושא המדיני ולהתנחלויות. "ישראל ביתנו מייצגת מפלגה פרקטית ולא פנטית. אנחנו מבינים את המציאות". לדבריו, בניגוד לבית היהודי שמדבר על מדינה אחת דו לאומית, אני לא רוצה מיליוני פלסטינים נוספים, שאני לא מתלהב לראות אותם אזרחי ישראל".

עוד אמר שר הביטחון, כי הוא לא מאמין בהסדר בין ישראל לפלסטינים. "ההסדר של שטחים תמורת שלום נכשל באופן מוחלט. מהסכמי אוסלו עד היום הנוסחה הזאת לא עבדה". ליברמן התייחס לסרטון ה"טיהור האתני" של ראש הממשלה בנימין נתניהו. המודל לפיו תקום מדינה פלסטינית הומוגנית ללא יהודי אחד. אבו מאזן לא מסכים שיהיו אצלו ישראלים יהודים, ואנחנו רוצים להפוך למדינה דו לאומית עם אזרחים פלסטינים". 

ליברמן חזר לנוסחת החלום שלו: לא שטחים תמורת שלום, אלא חילופי שטחים ואוכלוסיות. "אני לא רואה סיבה למה המשולש צריך להיות חלק ממדינת ישראל, למה אנחנו צריכים לסבסד את שייח סלאח. אנחנו יכולים להחיל ריבונות על אריאל, גוש עציון, מעלה אדומים ולבצע חילופי שטחים ואוכלוסיות. כשהיית שר החוץ ביקשת וקיבלתי חוות דעת מפורטת, שאומרת שמבחינת המשפט הבינלאומי הדבר הזה מוסכם ואני קורא לראש הממשלה לאמץ את העיקרון הזה. 

לגבי איראן, אמר השר, כי "מבחינתי ברור שאיראן היא האיום הגדול על מדינת ישראל ואנחנו צריכים להתמודד איתו בחכמה ושנמצא את התשובות הנכונות לכל אתגר ובסופו של דבר נצטרך לסמוך רק על עצמנו ולא על אף אחד אחר".




מעריב אונליין 12/09/2016 20:10
שתפו: