חדשות מתפרצות

מנהל הפגייה באיכילוב: מקווים שעצרנו את התפשטות החיידק

מבזק חדשות

פרופ' דרור מנדל, מנהל הפגייה בבית החולים "דנה" לילדים, אמר בעקבות גילוי החיידק האלים בארבעה תינוקות המאושפזים בפגייה, כי "בעקבות העובדה שהתגלתה אצל אחת האמהות שילדו אצלנו זוג תאומים חיידק מסוג CRE ושני התאומים שלה מאושפזים בפגייה, התחלנו מיד בחקירה כיוון שאנחנו יודעים שהוא חיידק מדבק ועמיד. התחלנו לבדוק מי מהפגים הוא נשא של החיידק וגילינו את שני התאומים של אותה האמא שהם נשאים של חיידק ועוד שני פגים שהיו בקרבתם".

לדבריו, חשוב להדגיש שארבעת הפגים לא חולים במחלה שקשורה לחיידק, הוא לא גרם להם למחלה. לכל אחד מאיתנו במערכת העיכול יש כמות אדירה של חיידקים, אנחנו נשאים של חיידקים, לכולנו יש את החיידק הספציפי הזה. הסוג הזה של החיידק הוא ממשפחת ה-CRE, חיידק שידוע כעמיד אבל עדיין חשוב להגיד - אף אחד מהם לא סובל מהזיהום שקשור לחיידק הזה, הם מטופלים אבל החיידק הזה לא גרם לאף אחד מהם למחלה.

בעקבות הגילוי, המשכנו לעשות סקירות נוספות והיום ראינו שאף חיידק לא הגיע לפגים נוספים, זאת אומרת שבעקבות הפעולות שעשינו - השמת הפגים בחדר מבודד, ניקיון, בידוד הפגים, אף פג נוסף לא נדבק. למעשה אנחנו מקווים שעצרנו את התפשטות החיידק שעמיד לאנטיביוטיקה. נכון להיום, בבדיקה שעשינו אף פג נוסף לא זוהה כנשא של החיידק למעט הארבעה ושוב - אף אחד מהפגים אינו חולה במחלה שקשורה לחיידק, הם נשאים של החיידק בלבד, זה חיידק שנמצא במערכת העיכול אצל כולנו". 

עפר לבנת 19/10/2016 17:24
שתפו: