חדשות מתפרצות

נמל חיפה נקנס ביותר מ-2 מיליון שקלים בגין הפרת הוראות חוק אוויר נקי

מבזק חדשות

המשרד להגנת הסביבה הטיל עיצום כספי בסך 2,196,480 שקלים על חברת נמל חיפה בגין הפרה ואי קיום של הוראות שניתנו לחברה לפי חוק אוויר נקי. העיצום הוטל, בין היתר, בגין פריקת חומרים שלא לפי ההוראות ובאופן שעלול לגרום למפגע אבק, אי התקנת ציוד שתפקידו לנטר אירועי אבק ואי ביצוע דיגום של אבק על-פי הוראות המשרד.

מדובר במספר הפרות שבוצעו על-ידי נמל חיפה: החברה ביצעה בסוף ספטמבר ובתחילת אוקטובר 2014 פריקה מכלי שיט של מטען מוצק בצובר, באופן המנוגד להוראות שניתנו לה, ומבלי להתקין את האמצעים הנדרשים כדי למנוע זיהום אוויר כתוצאה מפיזור האבק. פעולות אלה הובילו לפיזור אבק באופן בלתי סביר והעלו חשש לזיהום הסביבה.  

מנמל חיפה נמסר בתגובה: "העיצום על נמל חיפה שהופחת כעת בשיעור של 40% נגע לנושאים טכניים של הצטיידות והערכות התואמות את חוק אוויר נקי, ולא לזיהום אוויר בפועל שאינו מתרחש בנמל שפועל בצורה ירוקה. כל הציוד הנדרש נרכש זה מכבר על ידי הנמל, הציוד המתקדם מסוגו בישראל ובעולם ונמל חיפה עומד בכל הדרישות בשיתוף פעולה מלא עם המשרד להגנת הסביבה שהן בדיונים מקצועיים והן בהחלטה על הפחתת 40% מגובה העיצום.

"המשרד משבח את הנמל על השקעתו ופעילותו למניעת כל פגיעה בסביבה, תוך שגורמי המשרד מציינים שנמל חיפה עבר 'שינוי דרמטי בשנים האחרונות בשמירה על איכות הסביבה. הדבר בא לידי ביטוי גם בפסק דין של שופט בית המשפט השלום בחיפה הד"ר זאיד פלאח שציין בפסק דין כי נמל חיפה עבר 'מהפיכה' בתחום השמירה על הסביבה".

יובל בגנו 02/01/2017 11:46
שתפו: