חדשות מתפרצות

פרקליט המדינה: "חלק מההדלפות מחקירת ראש הממשלה שקריות"

מבזק חדשות

פרקליט המדינה שי ניצן, דיבר היום בכנס לשכת עורכי הדין באילת, והתייחס לחקירות פרשות ראש הממשלה בנימין נתניהו. "אנו מודעים לכך שחקירות אישי ציבור, מטבע הדברים, מעוררות עניין ציבורי רב. החקירות מלוות מקרוב על ידי בכירי מערכת אכיפת החוק. לא אחת ישנן מחלוקות בין הדרגים השונים אבל בסוף יש היררכיה".

לדברי ניצן, ישנן הדלפות מהחקירה, חלקן אמת וחלקן שקר. "אני מציע להיזהר מאד מלגבש עמדה על סמך מידע חלקי. אנחנו עושים מאמץ גדול לנהל את החקירות במהירות. אני מקווה שהתהליך לא יארך זמן רב. יחד עם זאת השיקול העיקרי הוא טובת החקירה. בתום החקירה ולא עתה פרקליטות המחוז תעביר אלי המלצה, לאחר מכן אני אגבש המלצה ואעביר אותה ליועמ"ש והוא שיחליט".

שמעתי טענות ששיקולים פוליטיים עומדים בבסיס קבלת ההחלטות שלנו, רק משום שחשודים משתייכים לצד אחד במפה הפוליטית, או שייכים לעדה מסוימת, או ערבית - אין דבר רחוק יותר מהאמת. הרשעות רבות מוכיחות כי לא נשקלים כאן שיקולים זרים כלשהם. בשנים האחרונות נוהלו חקירות נגד נשיא, שרים, שופטים ועוד, יהודים וערבים כאחד. נגד אחדים מהם הוגשו כתבי אישום וחלקם הורשעו ונדונו למאסר. הפרקליטות עיוורת צבעים. השיקולים שמנחים אותנו מקצועיים. לחצים כלשהם על המערכת לא יעזרו.
 

מור שמעוני 19/01/2017 19:11
שתפו: