חדשות מתפרצות

הבית הלבן הזמין את כל חברי הסנאט לתדרוך על קוריאה הצפונית

מבזק חדשות

 המתיחות הגוברת בין ארצות הברית לקוריאה הצפונית בעקבות הניסויים בטילים בליסטיים ותוכנית הגרעין של המדינה המבודדת, הביאה לצעד נדיר וחריג בוושינגטון: הבית הלבן הזמין את כל חברי הסנאט האמריקאי, 100 במספר, לתדרוך מיוחד במשכנו של נשיא ארצות הברית, על המצב עם פיונגיאנג. על פי סוכנות הידיעות רויטרס, את התדרוך יעבירו מזכיר המדינה רקס טילרסון מזכיר ההגנה ג'יימס מאטיס.

גם המגעים הבינלאומיים בנוגע למדינה הקומוניסטית נמשכים. מוקדם יותר היום שוחח הנשיא טראמפ עם נשיא סין שי ג'ינפינג וראש ממשלת יפן, שינזו אבה. על פי דיווח בסין, שי אמר לטראמפ ש"סין מתנגדת נחרצות לתוכנית הנשק הגרעיני של קוריאה הצפונית, ומקווה שכל הצדדים יפגינו איפוק ויימנעו מהסלמת המצב".

טראמפ מקווה שבייג'ינג תגביר את הלחץ של בן בריתה קים ג'ונג און במקום להשתמש באלטרנטיבות צבאיות או לנסות להדיח את העריץ הצעיר. 

הנשיא האמריקאי וראש הממשלה אבה הסכימו להפציר בקוריאה הצפונית להימנע בצעדים מתגרים.

בתוך כך, לוויינים אזרחיים של ארצות הברית זיהו פעילות מוגברת באזור אתר הניסוי הגרעיני של קוריאה הצפונית, זאת על רקע אמירתו של קים, שארצו נמצאת בשלבים האחרונים של ההכנות לשיגור טיל בליסטי. 

מוקדם יותר היום אירח הנשיא טראמפ את שגרירי המדינות החברות במועצת הביטחון של האו"ם. עוד קודם לכן הוא מתח ביקורת על הגוף הבינלאומי ואמר שהוא צריך להיות מוכן להטיל סנקציות נוספות על פיונגיאנג. 

סוכנויות הידיעות 24/04/2017 21:51
שתפו: