חדשות מתפרצות

15 שנות מאסר לבן גניש, שדקר למוות את יפתח גריידי ז"ל

מבזק חדשות

בית המשפט המחוזי בלוד גזר היום (שני) 15 שנות מאסר על בן גניש, שהורשע בהסדר טיעון בהריגתו של החייל יפתח גריידי ז"ל במועדון ברעננה לפני שלוש שנים. בנוסף, נגזר עליו לשלם פיצוי של 258 אלף שקלים למשפחת הקורבן. בנוסף הוא נידון לשנת מאסר על תנאי. 

עזר גריידי אביו של יפתח, התאכזב מגזר הדין. "הפשע משתלם", אמר. "שווה להיות פושע במדינת ישראל. הוכח היום שכסף גדול קונה צדק. תהיה הגון וישר במדינת ישראל - ירמסו אותך. בן גניש קנה צדק בכסף גדול. רואים את זה במשפטים נוספים. המחסום האחרון של הדמוקרטיה שלנו קרס. יש לך עורכי דין טובים? תוכל לפשוע".

לדבריו, "כל אדם בר דעת ששומע על הסיפור, ובמיוחד כשמעורב אדם שלא מדובר בעבירת הדקירה הראשונה שלו, מתפלא. אלו שופטי ישראל. מדינתנו מדינת פשע. פה תהיה אנרכיה. מדובר בעונש שלא רק שהוא לא מידתי. הוא לעג לרש". האב הוסיף כי המשפחה ניסתה לשכנע את הפרקליטות של ללכת להסדר: "ההסדר נכפה עלינו. אנחנו רק קישוט על הקיר. את השופטים זה לא מעניין. עוד תיק נסגר, יש פחות עומסים, אם יש עומסים בבתי המשפט זה לא אומר שאת פשוטי העם צריך לרמוס. אנחנו עוד מספר בתיק שצריך לסיים. אז הולכים להסדר".

בניגוד לביקורת על הפרקליטות, גריידי דווקא מגן על המשטרה: "נורא קל לחבוט בהם אבל במקרה הזה הם כן עשו את העבודה. אבל מה שהשופטים עשו לשוטרים במשפט זה כאילו הם אשמים. כאזרח פשוט במדינת ישראל האמתי שבית המשפט הוא מקום מקודש. זה לא היכל צדק. זה מאד מתעתע".

,כסף גדול קונה צדק". עזר גריידי. צילום: מור שמעוני

סנגורו של גניש, עו"ד ירום הלוי אמר בתגובה לגזר הדין: "ציפינו לעונש יותר נמוך, נשקול את צעדנו המשפטיים אבל היה חשוב שלא היה כאן רצח ולא הייתה כוונת קטילה של המנוח. לא הגיע לו עונש מאסר, אלא סיכוי לשקם את חייו. הוא הודה ונטל אחריות על הדקירה. גם בטיעונים לעונש הוא התנצל עד עמקי נשמתו בפני המשפחה".  

"גולני, גיטרה, משפחה, חברים ולימודים"

רבקה וייס, שבתה הייתה עם גריידי במועדון אמרה: "אני מכירה את הילד הזה מאז שהיה בגן עם הבת שלי. אנחנו מרגישים שגזר הדין מדאיג מאד, מצער ומעציב. לא רק שהצדק צריך להיעשות, אלא תחושת הביטחון האישי שלנו מתערערת מזה. אין פרופורציה בין התורה שנעשה הרצח לבין הענישה. ציפינו ללמעלה 20 שנה". 

לדבריה, "יפתח היה ילד מתוק, עם פנים עגלגלות, ילד סקרן, חברותי, יחד שקט. גדל אהוב מאד, שקדן הלימודים, התאמן חודשים לפני הגיוס כדי להתקבל לגולני. אדם שהיה גדל והולך ללמוד מקצוע, היה מאד ערכי. הוא לא היה ילד שמסתבך. פשוט נקלע לשם. הרוצח והנרצח נראים דומים והציבור אומר לעצמו 'שניהם בטח אותו הדבר' אבל זה לא נכון. יפתח היה בן טובים שכל מה שעניין אותו זה גולני, גיטרה, משפחה, חברים ולימודים".

דקרו באמצעות מזלג גריל וסכין קצבים

כזכור, ב-21 באפריל 2014 בילה גריידי עם חבריו במועדון "שש" ברעננה. במהלך ערב פרצה קטטה עם גניש וחבריו, מני דבוש ושי קלדרון, על רקע ניסיונו של קלדרון ליצור מגע עם ידידתו של גריידי. 
.
במהלך הערב ניסה קלדרון ליצור מגע למרות שזו הביעה התנגדות. כשקלדרון המשיך במעשיו נחלץ חברה לעזרתה. בעקבות האירוע התפתחה קטטה במועדון בין הנאשמים לחבריו של המנוח ומאבטחי המועדון ניגשו אל המעורבים והפרידו ביניהם. גניש נכנס למטבח המועדון, נטל משם מזלג גריל ארוך וסכין קצבים. לאחר מכן הבחין גניש בגריידי ויחד עם דבוש הם הדפו אותו אל הקיר, הלמו בו באגרופים בזמן שדבוש דוקר אותו באמצעות המזלג וגניש נועץ בבטנו את הסכין.

הסיבה העיקרית להסדר הטיעון היא שינוי בעדותם של שני העדים המרכזיים בתיק. בעלותם על דוכן העדים, מסיבה שאינה ברורה, חזרו בהם העדים מגרסתם והעדות שלהם השתנתה משמעותית. מני דבוש, שהואשם בהריגה, חתם על הסדר ובמאי הודה והורשע בביצוע עבירות של אי מניעת פשע ובשיבוש הליכי משפט. הוא נידון ל-15 וחצי חודשי מאסר – אותם סיים לרצות בתקופת מעצרו. קלדרון הורשע באי מניעת פשע ונידון לחצי שנת מאסר, שהצטברה לעונש שריצה בתיק אחר.

מור שמעוני 15/05/2017 12:52
שתפו: