חדשות מתפרצות

הותר לפרסום: סוכל פיגוע של חוליית טרור נגד שר הביטחון ליברמן

מבזק חדשות

הותר לפרסום כי במסגרת פעילות של שירות הביטחון הכללי, בשיתוף צה"ל ומשטרת ישראל, נחשפה בשבועות האחרונים חוליית טרור של הג'יהאד האסלאמי (גא"פ), שגויסה ופעלה באיזור כפרי בית לחם במטרה לבצע פיגועי ירי נגד מתיישבים וכוחות צה"ל באיזור גוש עציון. כמו כן, סוכלה חולייה נוספת אשר תכננה לממש פיגוע נגד שר הביטחון אביגדור ליברמן, במתווה של הנחת מטען על ציר נסיעתו. במסגרת חקירת השב"כ נעצרו 6 פעילים בהם חוליה צבאית.
 
במסגרת החקירה עלה כי המניע לפעילות של אחד מחברי החוליה, בדומה לצעירים אחרים בגזרת בית לחם, היה בין השאר הרצון להיעצר לשם קבלת קצבאות אסירים מארגון הגא"פ. בשנת 2014 נעצרו לחקירה חברי חולית חמאס, שבראשה עמד אבראהים סלים מחמוד זיר, פעיל חמאס בכיר מהכפר חרמלה בבית לחם, אשר פעלה לרכישת RPG כדי לפגוע ברכב בו נוסע השר ליברמן.
 
במסגרת חקירותיהם של חברי החוליה שנעצרו עתה, עלה כי מודעים לניסיונות אלה שלא צלחו ולכן חשבו שאולי ינחלו הצלחה אם יניחו מטען על ציר הנסיעה של השר. לצד האמור, במסגרת החקירה עלה כי חברי החוליה הביעו רתיעה מהאבטחה הכבדה סביב השר. כאמור, איתור וסיכול חברי החוליה התבצעו בשלבים מוקדמים מאוד של פעילותה.

אלון חכמון 18/02/2018 10:42
שתפו: