חדשות מתפרצות

ליברמן: "אם חוק הגיוס יעבור אנחנו נסיק מסקנות"

מבזק חדשות

שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס בישיבת סיעת ישראל ביתנו למשבר חוק הגיוס ואמר: "בסוגיית הגיוס אני רוצה להבהיר, שאנחנו לא נגד החרדים. אנחנו לא נגד אף אחד. אנחנו בעד. אנחנו בעד ביטחון לישראל, בעד צה"ל ובעד שוויון בזכויות ובחובות. אנחנו, בניגוד לאחרים, עומדים על כך שכולם, לא רק החרדים, אלא גם הערבים, חייבים לתרום למדינה שבה הם חיים. אין שום סיבה שצעיר חרדי או ערבי  לא יישא בחובות. אם לא במסגרת הצבאית אז במסגרת בית חולים או בית אבות. אין בזה שום פסול ואסור לוותר על כך".

לדברי השר, "הפתרון היחידי הוא בדיוק מה שהצענו. ועדה מקצועית במסגרת משרד הביטחון, שתביא הצעה רצינית, לאחר שיקול דעת ובדיקות מעמיקות. הרי איך אפשר בכלל להעביר חוק כזה ולא לשאול מה דעתם של צה"ל ומערכת הביטחון. כולם מדברים על הנושא: יהדות התורה, ליכוד, כולנו, ישראל ביתנו, יש עתיד. רק פרט אחד שכחו: לשאול את צה"ל, מה הוא חושב ומה הוא צריך. עמדת ישראל ביתנו מאוד ברורה. אנחנו נתמוך אך ורק בחוק שיביא הצוות המקצועי של משרד הביטחון ולא בשום מניפולציה חוקתית של גורמים בעלי אינטרס.

"אנחנו לא מחפשים לפרק את הממשלה ולעזוב את הקואליציה. אנחנו לא ממהרים לשום מקום. קודם כל נתמקד במאמץ מבפנים לעצור את אותן יוזמות פסולות ולא מתקבלות על הדעת. נילחם מבפנים עד לרגע האחרון, אבל אם החוק יעבור בקריאה שנייה ושלישית, בנוסח שמדברים עליו כרגע, לא תהיה לנו ברירה אלא לקום ולהסיק מסקנות. אני מקווה שהשכל הישר יהיה מורה דרך לכולם."
 

יניר קוזין 05/03/2018 14:45
שתפו: