חדשות מתפרצות

שר החוץ הגרמני לנתניהו: "בסוגיית הגרעין האיראני ושתי מדינות לשני עמים אנחנו חלוקים"

מבזק חדשות

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם שר החוץ של גרמניה הייקו מאס בלשכתו בירושלים. נתניהו אמר להייקו הוא מעריך את תרומת מדינתו לביטחונה של ישראל. "ישראל היא הדמוקרטיה החופשית היחידה ברדיוס גדול מאוד, ומכיוון שכך, יש לנו ערכים ונושאי עניין משותפים. עניינים אלה משותפים לנו ולרבים באזור - למנוע את החימוש הגרעיני של איראן, לבלום את זרם התוקפנות האיראנית, שהוא כמו צונאמי באזור זה וכמובן להילחם בטרור. כפי שאתה יודע, ישראל מסייעת למדינות רבות במלחמה בטרור של דאע"ש ושל אחרים, אך אנו מעריכים גם את התרומה של גרמניה לביטחונה של ישראל, ובכך לעתידה של ישראל. שמעתי זאת מאנגלה מרקל וממך ואני רוצה שתדע שאנו מעריכים זאת מאוד", אמר.

מאס אמר בדבריו: "אנחנו רוצים לפתח את הידידות בין ישראל לגרמניה, ובעיקר לרגל שבעים שנה אנחנו רוצים להעמיק את הקשרים עם החברה האזרחית.
לגבי המטרות אנחנו תמימי דעים. יש אולי שוני לגבי הדרך איך להגיע למטרה זו או אחרת, אבל המקום של גרמניה הוא תמיד לצידה של ישראל ואת זה הבהרתי בכל שיחה. אנחנו ידידים, וכידידים אנחנו יכולים לחלוק על סוגיה כזאת או אחרת כמו הסכם וינה בסוגיית הגרעין האיראני ושתי מדינות לשני עמים, גם שם אנחנו בדעות שונות, אבל אנחנו בראש ובראשונה ידידים. אנחנו רוצים לשמוע מצד הידידים את החששות והפחדים, ולכן אני הגעתי לכאן".

יניר קוזין 26/03/2018 18:37
שתפו: