חדשות מתפרצות

תיקונים לחוק החינוך המיוחד אושרו סופית בקריאה שניה ושלישית

מבזק חדשות

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק חינוך מיוחד, מיזוג של הצעה ממשלתית יחד עם הצעה פרטית של ח"כ יעקב מרגי.
מוצע לתקן את חוק חינוך מיוחד במספר עניינים וביניהם: לבטל את ועדות ההשמה הפועלות ברשויות המקומיות ולקבוע במקומן את ועדות הזכאות והאפיון, שבראשן עובד משרד החינוך שלהן תהיה הסמכות לקבוע את זכאותו של ילד עם צרכים מיוחדים לשירותי חינוך מיוחדים.

כמו כן מוצע לקבוע כי לאחר שוועדת זכאות ואפיון קבעה את זכאותו של תלמיד עם צרכים מיוחדים לשירותי חינוך מיוחדים, יבחרו הוריו את המסגרת החינוכית שבה ילמד, למעט בחריגים מסוימים. עוד מוצע לקבוע הוראות בדבר סדרי הדין בוועדת הזכאות והאפיון, וכן כי סל השירותים שיינתן לתלמיד עם צרכים מיוחדים שנקבעה זכאותו לשירותי חינוך מיוחדים, ייקבע לפי צרכיו ורמת תפקודו בהתאם לתוספות המוצעות ובכפוף למאפיינים המובנים של המסגרת החינוכית שבה ילמד. כמו כן, מוצע להחליף את ועדות השילוב הקיימות היום בבתי הספר בצוותים רב מקצועיים שיקבעו את זכאותם של תלמידים בעלי מוגבלויות מסוימות לשירותי חינוך מיוחדים וכן יקבעו את סל השירותים ואת התכנית היחידנית של התלמידים המשולבים במוסד החינוך.

עפר לבנת 10/07/2018 07:52
שתפו: