חדשות מתפרצות

הרפורמה ההיסטורית בחברת החשמל אושרה הלילה בכנסת

מבזק חדשות

במהלך עבר עבר בקריאה שנייה ושלישית ברוב של 42 תומכים מול 4 מתנגדים, חוק המסידר את עיקרי הרפורמה הגדולה והמקיפה בחברת החשמל, אשר מכניסה תחרות משמעותית במשק שצפויה להיטיב עם הלקוחות ולייצר חברת חשמל יעילה ויציבה יותר. בין עיקרי הרפורמה: פרישתם של 1800 עובדים, נוסף על 1000 שכבר פרשו לאחרונה ופתיחת מקטע אספקת החשמל לתחרות. 

עם אישור החוק אמר שר האנרגיה, ד"ר יובל שטייניץ, כי "הלילה התרחש בכנסת אירוע היסטורי. לאחר שנים של ניסיונות כושלים, אישרה הכנסת את הרפורמה בחברת החשמל, ועיגנה אותה בחקיקה. המשמעות היא שישראל תפתח בשנים הקרובות משק חשמל יעיל, מודרני ותחרותי. משק חשמל שבו לא יהיה יותר וועד עובדים עם יד על השאלטר, כי לא יהיה שאלטר. הרפורמה מבטלת את המצב, שחברת החשמל מייצרת את רוב החשמל בישראל. אני מודה לשר האוצר, משה כחלון, על השותפות והגיבוי, לרה"מ ולממשלה כולה על התמיכה, וליו"ר ועדת הכלכלה, איתן כבל".

יפתח רון טל, יו"ר דירקטוריון חברת החשמל: "עשינו היסטוריה לטובת מדינת ישראל, המשק הישראלי ואזרחי המדינה. כל אזרח במדינת ישראל יהנה מההשקעה בתשתיות , פתיחת השוק לתחרות וההתייעלות בחברת החשמל. כל אלה לא רק יתרמו ליציבות המשק בטווח הקצר, אלא יביאו לצמיחה ולהורדת יוקר המחייה בישראל בשנים הבאות".

אריק בנדר 19/07/2018 08:34
שתפו: