כהן וקופלר נותנים חסות

בשבת נערך בסנטרל פארק שבניו יורק מופע ענק בשם Global Citizen Festival.


האירוע המרשים והייחודי נערך בחסות האו"ם ומשך אליו אישים, אמנים ונואמים בעלי שם עולמי, שהתכנסו כדילהילחם ברעב העולמי, בעוני, בתופעת זיהום כדור הארץ ובאי השוויון לנשים. במסגרת המופע הענק עלו לבמה בזה אחר זה האמנים: ביונסה, קולדפליי, אד שיראן, פרל ג׳אם ושורה ארוכה של נואמים, בהם הגברת הראשונה של ארה"ב מישל אובמה, בונו, לאונרדו די קפריו, מזכ"ל האו"ם באן קי מון, סגן נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, מלינדה וביל גייטס, זוכת פרס נובל הפקיסטנית מלאלה יוספזאי ועוד. ואי אפשר בלי הזווית הישראלית: בין נותני החסות לפסטיבל נמצא ברנדן כהן, ארוסה של אלינור קופלר, בתם של ליאון קופלר ועירית שטראוס. כהן הוא מראשי חברת D’Angelico Guitars, שהעמידה למכירה פומבית גיטרות חתומות על ידי האמנים שלקחו חלק באירוע. ההכנסות מהמכירות יוקדשו למטרות הנעלות שהציבו מארגני המופע.




ביל גייטס ומלאלה יוספזאי. צילום: פייסבוק





אדי שיראן. צילום: פייסבוק



חיים בסרט בחיפה

פסטיבל הסרטים הבינלאומי ה־31 של העיר חיפה נפתח השבוע בטקס חגיגי שנערך באולם האודיטוריום על הר הכרמל. את הטקס כיבדו בנוכחותם אורחים מתעשיית הקולנוע המקומית והבינלאומית, במאים, מפיקים ושחקנים וכן שרת התרבות והספורט מירי רגב, ראש עיריית חיפה יונה יהב מלווה ברעייתו פרופ' רבקה יהב, המנהלת האמנותית של הפסטיבל פנינה בלייר, הבמאי האיראני הגולה מוחסן מחמלבף שהוזמן להשתתף כיו"ר חבר השופטים בפסטיבל וקלוד לנצמן, מיוצרי התעודה הגדולים בעולם (במאי הסרט המונומנטלי "שואה"), שזכה לקבל פרס על מפעל חיים מטעם הפסטיבל. נפגשו בפסטיבל: שופטת בית המשפט העליון בדימוס עדנה ארבל, הנשיאה בדימוס של בית המשפט המחוזי בחיפה בלהה גילאור ובעלה עו"ד יוסי גילאור, הקבלן ואיש העסקים יוסי אברהמי, איש העסקים גד זאבי ורעייתו טליה, אבי ומיכל תל, איש העסקים שמעון רוט, המתגורר בהונגריה עם אשתו ויקטוריה, עמרם ועליזה מצנע, ראובן עטר, נשיא ומנכ"ל אינטל ישראל לשעבר מולי אדן ועוד. מנהל הפסטיבל שי פישל הכריז בשמחה כי השנה נשבר שיא מכירת הכרטיסים לסרטי הפסטיבל עם מכירתם של כ־ 35 אלף כרטיסים עוד לפני הפתיחה הרשמית.




יונה ורבקה יהב. צילום: פישי


מולי אדן. צילום: גלית רוזן



ערכי הפסטיגל

מחאת ההורים בשנה שעברה נגד מפיקי הפסטיגל והקריאות להחרים את המופע בשל תכנים לא ראויים ולא חינוכיים, עשו את שלהם. קברניטי המופע המרכזי של חנוכה הפיקו את הלקחים ויצאו לדרך חדשה עם הפקתו של "היי סקול פסטיגל" - המופע החדש לחנוכה הקרוב, שבו שולבו תכנים ערכיים וחינוכיים. כך למשל, הוחלפו קידוש ה"סלפי" ותרבות ה"סלבריטי" בתכנים המעודדים את ערך החברות ויציאה נגד תופעת ה"שיימינג" ברשתות החברתיות. בשישי האחרון נערך אירוע השקת המופע החדש בתיאטרון היהלום במתחם הבורסה ברמת גן והוצג סרט הפרומו לקראת המופע, שמשודר בימים אלה בהוט. הגיעו לברך בחג סוכות שמח ולהתכונן לחנוכה: המפיקים מיקי פלד, שי יוכלמן ויקיר אשר, סמנכ"ל התוכן של חברת הוט יורם מוקדי, במאי הסרט רני סער, במאי המופע חנוך רוזן, המוזיקאים שהלחינו את השירים - אוהד חיטמן, דניאל סלומון ודורון מדלי, המפיק המוזיקלי טל פורר ואורי גרוס שכתב את התסריט לסרט.




מיקי פלד ויורם מוקדי. צילום: רפי דלויה



מורשת עסקית

במסגרת תוכנית ה"ותיקים החדשים" של בנק הפועלים ועיתון מעריב, הלאונג’ מביא את סיפור המורשת העסקית של אלי ואריאל בן זקן, בעלי יקב קסטל



אלי בן זקן, מייסד יקב קסטל, בן 70, מתגורר ביישוב רמת רזיאל “הערך המרכזי והראשון שלאורו הקמתי את העסק הוא מצוינות. מלכתחילה, רציתי לעשות את היין הכי טוב שאפשר ללא פשרות. בניתי את העסק כעסק משפחתי, אבל לא חשבתי שנצליח כל כך מהר. המשפחה התכנסה לתוך היקב ולקח זמן עד שגילינו את הכישורים של כל אחד. מעבר בין דורות בעסק משפחתי זה תהליך שלוקח זמן ולא תמיד הוא פשוט. כמובן שבעסק שמצליח זה יותר פשוט מהרבה בחינות. אני מאוד שמח וגאה על הצלחתנו.



"בעסק כמו יקב יש התחדשות בכל שנה. יש בציר חדש, יש עונתיות. התוכניות לעתיד הן להמשיך להתמודד עם האתגרים החדשים ולהמשיך להצליח לעמוד בציפיות הגבוהות של הלקוחות ובסטנדרטים של מצוינות שהצבנו לעצמנו עם הקמת היקב.



"חשבתי שאוכל לצאת לפנסיה בגיל צעיר יותר אבל עדיין יש אתגרים. אנחנו בונים יקב חדש וייקח עוד קצת זמן עד שאוכל ליהנות מהתוכנית שלי לבלות הרבה בשיט בים התיכון".



אריאל בן זקן מנכ”ל יקב קסטל, בן 43 מתגורר בהרצליה. "התובנה החשובה ביותר שקיבלתי מאבי היא לא להתפשר על איכות. זהו המוטו של אבי בכל תחום בחיים. להעריך איכות ולתת תשומת לב לפרטים. מה שמאפיין את העסק המשפחתי שלנו בעיני הם איכות, מצוינות והמקומיות- החיבור לאדמה, לאזור ירושלים. מעבר לכך, העבודה בהרמוניה - לכל אחד מאיתנו יש את הנישה שלו והדברים מאוד ברורים מבחינת חלוקת התפקידים, זה מה שמאפשר את קיום העסק. אנחנו עובדים אחד ליד השני ואחד עם השני.




אלי ואריאל בן זקן


"אנחנו גם לומדים כל הזמן. הלמידה היא לאורך כל הדרך ובמגוון תחומים רלוונטיים כמו: יין, שיווק ופיננסים. תהליך הלמידה משפר את הארגון ואנחנו משקיעים רבות גם בסדנאות לעובדים, כל אחד בתחומו. גם אני וגם אחי עברנו קורס בניהול עסקים משפחתיים.



"אבי ואני אוהבים מאוד את הים וצורת הבילוי המועדפת עלינו היא הפלגה ארוכה בים. גם בחופשות משפחתיות אנחנו מעדיפים חופשה ליד הים, למשל ביוון, ובעונת החורף אנחנו אוהבים לעשות סקי. משום שמדובר בעסק משפחתי, לא יוצא לנו לבלות חופשות משפחתיות, כי ברגע שכולם נופשים ביחד אז כולנו חסרים בעסק".



"אני מאחל לאבי בריאות ותצפית טובה ובטוחה על דור ההמשך. שיהיה גאה במה שהוא רואה ושישמח ויסמוך על מה שאנחנו עושים".