ביום שישי הקרוב, אז יחול יום זכויות הילד הבינלאומי, שלל מסעדות ברחבי הארץ ייקחו חלק במיזם חברתי ראשון מסוגו בישראל - הנערך תחת הכותרת "תיאבון לעזור". המסעדות יתרמו כ-10% מהרווחים של אותו היום, למען ילדי אגודת "כפרי הילדים SOS" לילדים בסיכון. לרגל השקת המיזם נפגשה נילי גבע, מנכ"לית אגודת כפרי הילדים SOS, עם השף ניר צוק, שנרתם גם הוא למען הילדים. בין עשרות המסעדות שהתגייסו למען המטרה גם רפאל, ARIA, קורדיליה, ביר גארדן, מקלובר, ניני האצ'י, סוזאנה, כרמים, ליטל איטלי, ננוצ'קה ועוד.




ורטהיימר והנכד טכנולוגים בעמק המעיינות

בעמק המעיינות שבאזור בקעת הירדן, נחנך בסוף השבוע שעבר המיזם "עידן טכנולוגי". המיזם הוא מרכז לחדשנות חינוכית, הכולל מחקר, פיתוח ותעשייה - שהוקם בשיתוף פעולה בין המועצה האזורית ובין קבוצת 'גבע סול', כמו גם בתמיכת המשרד לשיתוף פעולה אזורי. בטקס הפתיחה השתתפו תעשיינים ויזמים רבים, בהם סטף ורטהיימר ונכדו אורן הרפז - בעליה של חברת 'קוליברי', שפגשו במקום את ראש המועצה יורם קרין, ואת גדעון ידין בעלי קבוצת 'גבע סול'.


יורם קרין, סטף ורטהיימר, גדעון ידין ואורן הרפז


גודמן והמלגות

קרן המלגות "מנהיגי שוליך", ערכה ביום רביעי האחרון כינוס ראשון של מלגאי התכנית. הכינוס נערך באוניברסיטת בן גוריון, בהשתתפות ראש עירית באר שבע רוביק דנילוביץ', ראש תכנית 'שוליך' בקנדה דויד גודמן, ראש התכנית בארץ אורי כרמי וכן נשיאת האוניברסיטה רבקה כרמי.

מלגאי הקרן זוכים לקבל כל אחד, בין 90־120 אלף שקלים, למימון התואר הראשון שלהם - מה שהופך את המלגה לאחת הגדולות והמבוקשות בישראל. במהלך ארבע השנים האחרונות שבהן פועלת בישראל הקרן שייסד הפילנטרופ הקנדי סימור שוליך, חולקו למעלה מ־14 מיליון שקלים לכ־140 סטודנטים בלבד. מטרת הקרן היא פיתוח דור המנהיגים הבא של ישראל בתחומי החדשנות, הכלכלה והחברה, מתוך תפיסה שעתידה של מדינת ישראל קשור קשר הדוק למידת ההשקעה בחינוך, במדע ובטכנולוגיה. כבוד.


דויד גודמן, אורי כרמי, רוביק דנילוביץ' ורבקה כרמי