1. אירוע ההצדעה השנתי לחיילי צה"ל - של ארגון ידידי צה"ל בארצות הברית (FIDF), נערך בערב יום שלישי (שעון ארה"ב). כ-1,300 אורחים מרחבי ארצות הברית, פנמה וישראל, בהם אנשי עסקים מן המשפיעים על הכלכלה האמריקנית ואורחים מישראל, נציגים בכירים מצמרת מערכת הביטחון ומעל ל-30 חיילים ומפקדים ממגוון יחידות, נכחו בערב שנערך השנה בסימן "ערבות הדדית", שנערך במלון וולדורף-אסטוריה המפורסם שבניו יורק.


את האירוע יזמו וארגנו ראשי ארגון ה-FIDF:  אלוף (במיל') מאיר כליפי-אמיר, מנכ"ל ארגון ידידי צה"ל בארה"ב, ארתור סטארק - יו”ר הארגון, פיטר ויינטראוב - יו"ר האירוע ונשיא הארגון, ונילי פאליק, יו"ר הארגון בדימוס. הנואם הראשי באירוע, היה שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, שהודה לתורמים בשמם של חיילי צה"ל ומפקדיו על תרומתם ארוכת השנים לצה"ל ולחברה הישראלית. 

מאיר וגילה כליפי (צילום: שחר עזרן)
מאיר וגילה כליפי (צילום: שחר עזרן)


בוגי יעלון עם נילי פאליק
בוגי יעלון עם נילי פאליק

 
הנוכחים לא נשארו אדישים למתרחש על הבמה ופתחו את הלב והכיס, כך שהשנה נתרם במהלך האירוע סכום של כ-33.1 מיליון דולר, כולו למען רווחת חיילי צה"ל. תרומת שיא של 10 מיליון דולר ניתנה על ידי ד"ר מרים ושלדון אדלסון. בין התרומות המובילות: "אור לחייל" שתרמו 2.8 מיליון דולר, המנהיגות הצעירה של  FIDF בניו יורק שתרמו 1.6 מיליון דולר, קרן "ג'נסיס", "מסע ישראל" ו"נפש בנפש" שתרמו כל אחד כמיליון דולרים. יו"ר הארגון בדימוס, נילי פאליק, תרמה מיליון דולר, בעוד שהפדרציה היהודית-איראנית בניו יורק, תרמה 610 אלף דולר וארגון "בית מורשה" כ-500 אלף דולר.
 
עלו על שמלות ערב וחליפות והתייצבו: דוויד, סיידי ושרה ויינטראוב, גילה כליפי, סוזי סילבר, טוני גלברט יו"ר ומייסד נפש בנפש ורעייתו ג׳ודי, קונסול ישראל בניו יורק עידו אהרוני, מודי כידון, דוד ואורית אפרתי, גידי ובטי גרינשטיין, רעייתו של ארתור, סילביה סטארק ובנם ג׳ורדן, רות וסטהיימר, בני שבתאי ורעייתו סטייסי קופר ורבים נוספים. (מיכל גלנטי)
פיטר ויינטראוב וארתור סטארק
פיטר ויינטראוב וארתור סטארק


ג'ודי וטוני גלברט
ג'ודי וטוני גלברט


2. איש העסקים עדי קייזמן, חגג בסוף השבוע שעבר את יום הולדתה ה-26 של אשתו, הדוגמנית אסתי גינזבורג, באירוע פרטי שנערך בבר התל אביבי "סורה מארה". אל האורחים האופנתיים של קייזמן מתעשיית הבידור, הצטרפו גם רונית ומוקי שניידמן - שניסה להסתתר מהצלמים במניירות על שם רפאלי, נוני ועמוס מלכא, יורם ראבד, רני והילה רהב, ראובן אבלגון, זאב רוטשטיין, שלי מנחם עם בתה לי, טל אונגר וחברים אחרים.

רונית ומוקי שניידמן (צילום: אביב חופי)
רונית ומוקי שניידמן (צילום: אביב חופי)

עדי קייזמן
עדי קייזמן


3. לא פחות מ-1,200 משתתפים נהנו בערב הגאלה השנתי של ארגון הקהילה הישראלית-אמריקאית (IAC) במלון בוורלי הילטון שבלוס אנג'לס, שם גייסו למעלה מ-64 מיליון שקלים לקידום הקשר עם ישראל, המאבק ב-BDS וחיזוק הקהילה הישראלית והיהודית. יו"ר הארגון, אדם מילשטיין, העניק לשון אבן חיים - ממייסדי ה-IAC, אות הוקרה על פעילותו למען הארגון. בין הנוכחים באירוע, היו שלדון וד"ר מרים אדלסון, הקונסול הכללי דיויד סיגל, השחקנים מורן ושני אטיאס, בר פאלי וצחי הלוי.

4. רוני שינקמן, בתם של יועצת התקשורת תמי שינקמן ובעלה לשעבר, הפרסומאי עמיר שינקמן, השיקה בצהרי שישי את ספרה הראשון, "אהבה בין הטיפות", כשהיא רק בת 24. אל מתחם "תומא" שבתל אביב הגיעו ג'ודי שלום ניר מוזס, אריה עם ורדה סבן, אירי ריקלין, איתן ורננה רוב, רוני רימון, רון שלי ויועץ התקשורת משה דבי, שהוא בן הזוג של אמה של רוני ב-20 השנים האחרונות.

משה דבי ותמי שינקמן (צילום: אביב חופי)
משה דבי ותמי שינקמן (צילום: אביב חופי)

 
5. השף הישראלי פול אסנהיים ובת זוגתו טליה פבזנר, בעלי הקייטרינג היוקרתי "Better Together", הגיעו לעיר האמריקנית מיאמי על מנת להיערך לחתונה שתתקיים בחודש מאי הקרוב - בה השניים מופקדים על הכיבוד שיוגש לאורחי האירוע. להפתעתם, גילו שהאחוזה בה תתקיים החתונה שייכת למיליארדר המתמודד על נשיאות ארצות הברית, דונלד טראמפ, שאף פגש במקום את אסנהיים וזכה לטעימות גורמה.

6. סועדי מסעדת השף שבקומה ה-11 של מלון העסקים קראון פלזה סיטי סנטר בעזריאלי, שימשו למרבה הפתעתם כניצבים ספונטניים, עבור כוכבי הבידור אלי פיניש וגורי אלפי. השניים, נצפו מנהלים פגישה צפופה במלון, שהתבררה כשיתוף פעולה עבור צילומי מערכון סאטירי לתכנית של אלפי בערוץ 2.

אורן סלע ואסף גרניט (צילום: שוקה כהן)
אורן סלע ואסף גרניט (צילום: שוקה כהן)

 
7. מנכ"ל 'יקב תבור' אורן סלע, השיק ביום רביעי את סדרת היין המחודשת "אדמה" באירוע חגיגי שנערך במועדון התיאטרון ביפו. המוזמנים, בהם אריה סלע - ממשפחת מייסדי היקב, אסף איבניר מנכ"ל IBBLS, הפרסומאי איילון זרמון,  יורם אריס - מנכ"ל רביד ואחרים נהנו מארוחת ערב בניצוחו של השף אסף גרניט וצוות מסעדת 'מחניודה', וכן מהופעה של שלום חנוך שביצע את השיר "על פני האדמה".

(צילום: אביב חופי)
(צילום: אביב חופי)
> דנה בלושינסקי כנראה זכתה לשיחת טלפון דחופה מהמעצב של ג'וצי, שהודיע לה שמינימליזם זה הכי שבדיה, 2011. כתוצאה, העמיסה בז'קט טרנדי ומלא אלמנטים מרגשים.
> דנה אונגר-בר דיין, תמיד בסטייל, עושה לנו בית ספר במראה שהוא בו זמנית אלגנטי ולא מעונב לעייפה.
> גלית שרצקי בלוק של הנערה מהבית ממול, בשילוב של לבן על הזמן וטרנדים מטאליים. יצא לך תיכוניסטית, אבל בקטע מעולה.