מלכוד הג'יפונים: המחיר ירד אבל ביצעוי השטח ירדו

דאצ'יה דאסטר וסוזוקי ג'ימני מתיימרים במסעות הפרסום להיות הג'יפים הכי פחות יקרים בישראל, אבל המציאות לא ממש זוהרת כשיורדים איתם לוואדי

גבי גזית צילום: ללא
מדור רכב
מדור רכב | צילום: יח"צ
2
גלריה

בפינה הימנית שלנו ניצב כוכב אחד ממסעות הפרסום הטלוויזיונים, ג'יפון שמפלח שבילי עפר ומכשולי מים, ונושא בחזיתו סמל שאינו מוכר לרוב הישראלים: דאצ'יה דאסטר. בפינה השמאלית ניצב כוכב של מסע פרסום אחר, סוזוקי ג'ימני, שמדגיש כמעט אך ורק את המחיר שלו, שהוא ("החל מ-") 100 אלף שקל.

כדי לענות לשאלות הללו לקחנו את שני הכלים למבחן השוואתי על פני כ-750 ק"מ של נהיגת כביש, וכ-50 ק"מ נוספים של דרכים ברמת עבירות בינונית – לא אל המקדשים הסודיים של הג'יפאים, המכורים לבולדרים ולסלעים, אבל לקטעים שכדי לצלוח אותם ללא פגע יזדקקו רוב הג'יפונים בעלי הנעה כפולה לידיים די מיומנות על ההגה.


מצד שני, מעט מאד כלי רכב שומרים על ערכם בשוק המשומשות כמו ג'ימני, פשוט מפני שזהו כלי שכדי להשמיד אותו צריך להיהרג, לא עלינו.

מה ששם אפילו את המחיר של דאסטר בנזין הבסיסי ביותר בפרופורציה אחרת הוא הדגם החדש של קיה ספורטאז' שמוצע כעת בישראל, עם הנעה קדמית, מנוע 1.6 ליטר ותיבת הילוכים אוטומטית. תמורת 135,000 שקל מקבלים כלי גדול ומרווח יותר, הרבה יותר מאובזר ובטוח, ותשובה מוחצת למי שמחפש קרוס-אובר אופנתי.

תגיות:
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף