מחקר חדש שפורסם לאחרונה על ידי משרד התחבורה עולה שבכל יום ״נשרפות״ לחינם 10,000 שעות בפקקי תנועה רק בשני קטעי דרך קצרים בנתיבי איילון בגוש דן.
עם זאת, שעת נסיעה שהיא גם שעת עבודה עולה למשק בין 60 ל־70 שקל, וכך מסתכמים הנזקים הכלכליים הישירים של הפקקים בסכום גדול עוד יותר.
עומסי התנועה מחריפים משנה לשנה. בין 2013 ל־2014 ירדה רמת השירות של הכבישים ב־1%, ומהירות הנסיעה הממוצעת ירדה באזורים העמוסים ב־4%.
דוגמה חשובה אחרת, שמוליכה אותנו גם אל הפתרון, היא קוצר הראות בכל הקשור לפתרונות ״ניידות אישית״. כבר לפני למעלה מעשור, ובכל שנה מאז ועד היום, כתבנו כאן על הצורך בגיבוש אסטרטגיה לשילובם של כלי רכב חשמליים אישיים - כמו קורקינטים ואופניים - במערכות התחבורה העירוניות.
מובן שאפשר להמשיך לעשות את אותם הדברים שעשו, או לא עשו, עד היום, אבל עלות החלמאות הזאת גדולה מדי ופוגעת כלכלית בכל אחד ואחד מאיתנו.