גרין קאר: ההיברידית היפנית שמרגישה ממש כמו רכב אמריקאי

טויוטה אוואלון היא היפנית הכי אמריקאית שנמכרת בישראל, וההיברידית הגדולה ביותר שאינה מכונית פרימיום

גבי גזית צילום: ללא
טויוטה אוולון
טויוטה אוולון | צילום: יח"צ

מחירה של שברולט אימפלה מאובזרת, 260 אלף שקל, אפשר מעתה לקנות בישראל גם את אחת המתחרות הבולטות שלה בארצות הברית - טויוטה אוואלון. אחד ההבדלים המשמעותיים בין שתי המתחרות הוא שאת האימפלה מניע מנוע V6 גדול, בנפח 3.6 ליטרים, שמספק 300 כ"ס.

אוואלון, העולה החדשה מאמריקה, מוצעת באותו מחיר עם יחידת כוח צנועה יותר, שמספקת רק 200 כ"ס, אולם זאת יחידת הנעה היברידית שתספק תצרוכת דלק הרבה יותר טובה למי שינהג בה במתינות, ונתון כוח (מומנט) דומה של 35 קג"מ.

בתערוכת שיקאגו השנה הושקה מתיחת פנים קוסמטית לאוואלון, אולם המכונית שבה נהגתי היא מן המלאי שלפני מתיחת הפנים האחרונה. הדור הנוכחי של אוואלון, שבו נהגתי, משתרע על פני 496 ס"מ לאורך ו־183.5 ס"מ לרוחב, ובסיס הגלגלים נותר באורך 282 ס"מ, כלומר קצר ב־1.7 ס"מ מזה של שברולט אימפלה, והאימפלה גם ארוכה ממנה ב־17 ס"מ משמעותיים.

נכון, אם כבר "אמריקאית", אין תחליף ל־V6 עב נפח, V8 אפילו יותר טוב, ונכון גם שאוואלון היא לא מלכת התאוצות, אפילו במצב ספורט, אבל באף שלב היא לא משדרת חולשה, ובהנחה שהלקוח באמת רגוע, לא תהיה לו בעיית כוח.

וכך, תמורת 260 אלף שקל אפשר כעת לבחור בין שתי מתחרות, אמריקאיות, שתיהן מאובזרות למדי: שברולט אימפלה חזקה ומהנה לנהיגה (הכל יחסי כמובן), ובעלת עיצוב יותר מרשים, ולעומתה טויוטה אוואלון היברידית, סולידית וכל כך אמריקאית.

תגיות:
רכב
/
טויוטה
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף