חברת טקאטהמסרה היום (שני) לרגולטור הבטיחות בארה"ב כי תפסיק להשתמש בחומר כימי בכריות האוויר שלה. 
הספק היפני נמצא במרכז של ריקול עולמי של 10 מיליון רכבים בשל החשש לקיומן של כריות אוויר מסוכנות העלולות להתפוצץ ולהביא להתפזרות של חלקיקי מתכת קטלניים בתוך הרכב.
השימוש באמוניום חנקתי בכריות האוויר של טקאטה נקשר לעשרות מקרים של ליקויים באמצעי הבטיחות מאז 2003. על פי החשד, השימוש בחומר הביא למותם של שישה אנשים ולפציעתם של מאות נוספים. ההחלטה להפסיק להשתמש בחומר נחתמה על ידי הנהלת טקאטה. לטענת החברה גילוי שורש הבעיה אינו וודאי.

כפי שפורסם ב'מעריב', בחודשים האחרונים מבוצעת קריאה לתיקון של כ-36 מיליון כריות-אוויר בטיחותיות פגומות מתוצרת חברת טקאטה היפנית, זאת לאחר שהסתבר שהחברה השתמשה בחומר נפץ לא יציב בעשרות מיליוני מנגנוני ניפוח.  מנגנונים אלה הותקנו במכוניות מתוצרת 11 יצרניות רכב שונות, בהן הונדה, טויוטה, מאזדה, סובארו, ניסאן, ג'נרל מוטורס, איסוזו, ב.מ.וו. צפון אמריקה, מיצובישי, פיאט-קרייזלר ופורד.
כזכור, חברת יפנאוטו, יבואנית סובארו לישראל,  הודיעה בשבוע שעבר על כוונתה לקרוא לתיקון ל-17,668 מכוניות מדגמי אימפרזה ו-WRX אשר יוצרו בין השנים 2004-2007, וזאת כדי להחליף מנגנוני ניפוח בכריות-האוויר.