בכדי לבחון ברצינות את המגמות בשוק הרכב חשוב להתייחס לנתוני המסירות של שישה חודשים לפחות, וכאלה בדיוק פורסמו בשבוע שעבר על ידי איגוד יבואני הרכב. בין המגמות החשובות ביותר שראוי להתייחס אליהן הן היקף המכירות בשוק כולו, ציון המרוויחים והמפסידים מבחינת היקף המסירות ותיאור הסגמנטציה בשוק.
מי שמניע את השוק כולו הם פלחי השוק של קרוס־אוברים, ג’יפונים ומכוניות יוקרה, ולעומת זאת סך המסירות של מכוניות נוסעים ירד ב־1.1% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. מספר הג’יפונים והקרוס־אוברים החדשים שנמכרו זינק ב־43.5%.
המפסידה הגדולה ביותר ברמה הסגמנטלית היא יונדאי, למרות השיפור כאמור בסך מכירותיה בחציון. בתקופה המקבילה אשתקד, ובשנה שעברה בכלל, תפסו דגמים שונים של יונדאי את ראש קטגוריות הסופר־מיני, סופר־מיני פלוס, ומשפחתיות קומפקטיות במבנה האצ’בק (חמש דלתות). אלא שיונדאי i20, לקראת החלפתה ואחריה, הידרדרה אל המקום הרביעי אחרי סיאט איביזה (3,301 יחידות), טויוטה יאריס (2,622 מהגרסאות ההיברידית והקונבנציונלית) ומאזדה 2, שאצלה בוצע בעיקר חיסול מלאי לקראת כניסת הדגם החדש. יונדאי מוסיפה להחזיק ביד רמה בקטגוריית הסופר־מיני פלוס עם 52i (3,319 מסירות), אבל בקרב הקומפקטיות האצ’בק נושפת בצווארה טויוטה אוריס (1,760 לעומת 1,777), ובקרב הקומפקטיות סדאן היא נעקפה, כאמור, על ידי סקודה אוקטביה.
מעבר לספורטאז’, הסיפור המעניין ביותר בקטגוריה הזאת, למחצית הראשונה לפחות, הוא חוסר ההצלחה של ניסאן קשקאי. למרות החלפת הדגם המיושן בדגם מודרני ומתקדם יותר, הציבור בינתיים לא חושק בו כמו בעבר, ובמקום להוביל את הקטגוריה – כפי שעשה לאורך תקופה לא קצרה – קשקאי נאלץ להסתפק במקום החמישי, עם 1,331 מכירות בלבד.