משרד התחבורה הודיע הבוקר (רביעי) שהחל ב-1 בינואר הקרוב יחויבו משאיות ואוטובוסים חדשים במשקל כולל של מעל 7.5 טונות, להיות מצוידים במערכת אלקטרונית להגבלת מהירות נסיעתם ל-85 קמ"ש.
 
על פי התקנות החדשות שנחתמו על ידי שר התחבורה, הבטיחות בדרכים והמודיעין, ישראל כץ, כל אוטובוס במשקל כולל של יותר מעשר טונות חייב כבר כיום במגביל מהירות שמכוון ל-100 קמ"ש, ומשאיות למשקל של מעל 12 טונות חייבות במגביל מהירות שמכוון ל- 85 קמ"ש. 
 
אלא שגורמים בענף הרכב הביעו אתמול תרעומת על גרירת הרגליים בהתאמת התקינה הישראלית, גם בהקשר זה, לתקינה האירופית אשר הרחיבה כבר בשנת 2002 את חובת ההתקנה של מגבילי מהירות לכל כלי רכב שמשקלו מעל 3.5 טונות. 

לדברי אותם מקורות, בקשות לאמץ את התקינה האירופית ולחייב משאיות קלות במגבילי מהירות הועברו למשרד כבר בשנת 2009, ואף פורסמו בתקשורת, ומאז התקיימו מגעים שונים שנשאו פרי רק כעת.
מגבילי מהירות אלקטרוניים הפכו לציוד סטנדרטי במשאיות כבדות כבר בתחילת שנות ה-90', לאחר שמספר מדינות באירופה – בהן למשל בריטניה, גרמניה ושבדיה, אימצו בשנת 1992 חובת התקנה שלהם.מגביל המהירות מבוסס על מחשב ניהול המנוע של כלי הרכב, ומונע ממנו לעבור את המהירות שתוכנתה לתוכו לאורך זמן או באופן גורף.
כאמור, בשנת 2002 אומצה תקינה אירופית שמחייבת את כל כלי הרכב שמשקלם מעל 3.5 טונות, ואת כל כלי הרכב בעלי 9 מושבים ומעלה, להיות מצוידים במגבילי מהירות. הגבלת המהירות עצמה נעה בטווח המהירויות שבין 80 ל-100 קמ"ש, בהתאם לסוג הרכב ולסוג הכבישים בהם הוא נוסע.
עצם חובת ההתקנה של מגבילי מהירות עדיין שנויה במחלוקת, אך מרגע שאומצה על-ידי התקינה האירופית היא אמורה הייתה להיות מאומצת גם בישראל.
אחת הטענות העיקריות נגד התקנת מגבילי מהירות במשאיות חדשות בלבד – בשעה שהפעלת מגבילי המהירות שממילא מוטמעים גם במשאיות קיימות היא עניין טכני פשוט ולא יקר – היא שחובה כזאת גורמת לדחיית ההחלפה של משאיות ישנות, בהן לא מופעלים המגבילים, ולכן לפגיעה בבטיחות ובאיכות האוויר.
טענה אחרת, נגד השימוש במגבילים, היא שמשאיות מוגבלות מהירות שעוקפות משאיות אחרות סותמות כך את נתיבי התנועה ופוקקות את הכבישים. זאת אחת הסיבות שברוב המדינות באירופה חל על משאיות איסור עקיפה של משאיות אחרות ו/או איסור נסיעה בנתיב השמאלי של כביש מהיר.
טרם התקבלה תגובת משרד התחבורה לשאלה מדוע התקבלה בישראל התקינה האירופית באיחור כה רב, ומתי יאומץ בארץ איסור העקיפה של משאיות, אם בכלל. 
חדשות חיוביות יותר הן שהחל מחודש נובמבר השנה חייבות כל המשאיות החדשות והאוטובוסים הבינעירוניים להיות מצוידים במערכת התראה מפני סטייה מנתיב הנסיעה "זאת כמתחייב מהתקינה האירופאית", כך נמסר ממשרד התחבורה.