שולטים בכם מרחוק: ביום שההאקר יקח לכם את ההגה מהידיים

כיום, בעידן "המכונית המחוברת" ו"המכונית האוטונומית", הסכנה הגדולה ביותר היא חדירה של האקרים למערכת התקשורת הפנימית של המכונית וגרימת תאונות רבות־נפגעים במזיד. בארצות הברית כבר מתמודדים עם הבעיה

גבי גזית צילום: ללא
מסך של ג'יפ
מסך של ג'יפ | צילום: יוטיוב
3
גלריה

זהו תסריט בלהות מפחיד מאין כמותו שעלול להתרחש עוד היום: נהג באחד מדגמי ג'יפ או קרייזלר שנמכרו בשנתיים האחרונות בארצות הברית, ומצוידים במערכת מולטימדיה מסוגUCONNECT , נוסע לתומו בכביש מהיר אי שם באמריקה. ממש באותה עת מתחבר אל המערכת שלו האקר שנמצא בכלל במדינה אחרת, מרחק אלפי מיילים משם, ומתחיל להתעלל בנהג המסכן תוך שהוא מודע בכל רגע למיקומו המדויק.

בשלב ראשון מגביר ההאקר ומנמיך את עוצמת מיזוג האוויר ברכב, מה שנתפס עדיין בעיני הנהג כתקלה במכונית שלו. אבל לפני שזה מספיק אפילו להתעצבן על יצרנית המכונית שלו, ועל איכות המאוורר, מתחילים לפתע מתזי המגבים להשפריץ על השמשה הקדמית, ופועלים לסירוגין.

אם למישהו נדמה שמדובר ברעיון מופרך של עוד מישהו שמנסה לזרוע פחד ואימה, כדאי לדעת שבסוף השבוע האחרון פרסמה חברת פיאט־קרייזלר קריאה לתיקון ב־1.4 מיליון מכוניות מתוצרת ג'יפ, קרייזלר וראם בגלל פרצת אבטחה שמאפשרת להאקרים לבצע לכל הפחות חלק מן הפעולות שתוארו כאן.


באמצע השבוע שעבר פרסם מגזין המחשבים "וירד" (Wired) כתבה מאת אנדי גרינברג אשר התלווה אל ואלסק ומילר ונהג בג'יפ צ'רוקי שאותו הם פיצחו.

בהודעת פיאט־קרייזלר, מכל מקום, נמסר שהתקלה קיימת בכלי רכב שבהם מותקנים מסכי מגע בגודל 8.4 אינץ', ובדגמים הבאים:


ככל הידוע, עד היום טרם בוצעה בעולם פריצה מזיקה לכלי רכב מחובר, לפחות לא כזאת שדווחה תקשורתית, וצריך לשאוב עידוד מן הפרסום ב"וירד" ומן התגובה של פיאט־קרייזלר.

תגיות:
רכב
/
סייבר
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף