על הראש של ב.מ.וו: התגובה המיוחדת של מהנדסי מרצדס בנץ

מהנדסי מרצדס האריכו והגביהו את C קלאס החדשה והמוצלחת כדי לתת סוף־סוף מענה לב.מ.וו X3 ולאאודי Q5

גבי גזית צילום: ללא
מרצדס
מרצדס | צילום: יח"צ

פני כשבועיים חנכה מרצדס את אחד מאולמות התצוגה הגדולים והמפוארים בישראל, 2,000 מטרים רבועים בהרצליה פיתוח, שבו יוצג המגוון העצום שמציע כיום היצרן הגרמני המפורסם.

היות שרוב לקוחות היוקרה יודעים להעריך עסקה טובה, אבל אינם ״צריכים״ את המכס ואת מס הכנסה על הראש, יוצא שהשיטה החדשה ייבשה את רוב היבוא המקביל של דגמי מרצדס והייתה לאחד ממנופי הגידול במכירות המותג בישראל. דוגמה לפער בין תואר המפעל התת־קרקעי לתפקיד שהוא ממלא היא העובדה כי עד היום לא הצלחתי לתאם למבחן בישראל אף אחת מאותן 200 מכוניות, דבר שכמובן יכול להעיד על עבודה רבה בקרב הלקוחות, אבל

חשבתי על המרתף הזה כאשר נהגתי בשבוע שעבר על GLC החדש של מרצדס בכבישי גרמניה ומזרח צרפת במסגרת ההשקה הבינלאומית לעיתונות שאליה, הוזמנתי כאורח של היבואן הישראלי.

לפני לא מעט שנים החליטו יבואני מרצדס שאין (מבחינתם) שום צורך שנבחן את המכוניות שלהם - ודאי לא במבחנים השוואתיים - פשוט מפני שלדעתם המכוניות האלה הן ״מעל לכל מבחן״, וש״כל השוואה רק מורידה את מרצדס ממעמדה הנישא״.

בשלושת העשורים האחרונים הבטיחו אנשי מרצדס בגרמניה שהם מבינים במה טעו ושהם משנים את האסטרטגיה שלהם, אבל התוצאות בשטח הופיעו לאט מדי, בוודאי לנוכח קצב השינויים המהיר שב.מ.וו ואאודי מכתיבות.

במקביל, כפי שנוכחנו לדעת, למשל, עם השקתה של C קלאס החדשה, במרצדס משקיעים את כל מה שצריך כדי לייצר מכוניות בעלות איכויות דינמיות גבוהות יותר, ובמילים אחרות - מהנות יותר לנהיגה.

די בחצי פסקה כדי להסביר מדוע למרצדס מותר להתלהב »GL, ומדוע לכל המתחרות שנזכרו כאן יש סיבה לדאגה. למעשה מדובר ב^ קלאס מוגבהת שיכולה לטפס בקלות על מדרכות ואפילו לנסוע בשטח, במכונית פרימיום משפחתית גדולה, איכותית, מוגבהת ושימושית.

מרצדס אינה מתיימרת להיות מותג שטח. ברור שרק נתח

את מרווח הגחון אפשר להגביה כך מ־22.7 ס״מ עד ל־25.7 ס״מ, ואפילו עד ל־27.5 ס״מ, כל עוד לא עוברים את ה־50 קמ״ש. מחירה של ערכת שטח כזאת באירופה הוא 750 יורו ולא מן הנמנע שבארץ היא יכולה לאפשר למרצדס להציע יתרון ייחודי ביחס למתחרות הגרמניות והשוודיות.

טכנולוגית, אומנם בחרו מהנדסי מרצדס באלומיניום לבניית הגג, למכסה המנוע ולכנפיים, אך לא הצליחו להגיע למשקל הנמוך יותר של X3. מצד אחר, הם הנדסו מערכת מתלים קדמיים רב־חיבוריים מתקדמת, שכמו ב^ קלאס מייצרת פשרה נהדרת בין אחיזה ומעורבות לריחוף נינוח וגיהוץ פגעי האספלט.

התחושה היא של עידון ושל ניתוק, אבל באופן מפתיע, ודאי בהתחשב במרכז הכובד הגבוה, זהו כלי מהנה לנהיגה, עם היגוי מדויק בעל משוב ועם רמת אחיזה נהדרת בכבישים מפותלים.

תצוגה עילית באיכות גבוהה מאוד (אופציה בתוספת תשלום), מושבים נוחים ותומכים, שדה ראייה נהדר, תנוחת ישיבה ונהיגה גבוהה ושולטת, וכל מערכת סיוע לנהג שמוצעת כיום בשוק (העתק של C קלאס, שתי רמות האבזור הבסיסיות עולות באירופה 1,500 יורו כל אחת) - כל אלה הופכים את הקרוס־אובר הזה לנעים מאוד ולשימושי מאוד כמכונית משפחתית יוקרתית.

אחד השינויים שניכרים בשיווק מרצדס בישראל בשנים האחרונות הוא רמת האגרסיביות, המתבטאת גם בטבלת המכירות. מחירי המחירון של רוב הדגמים, ומן הסתם גם של GLC החדש, גבוהים משל המתחרים שלהם, אבל זה לא בהכרח מעיד על מחירי ״סגירת העסקות״ בפועל.

תגיות:
רכב
/
מרסדס בנד
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף