כמו פעם: סיטרואן קקטוס שומרת על הקלאסיקה ושוברת מוסכמות

סיטרואן קקטוס מעלה חיוך לכביש, מוצעת במחיר משתלם, מספקת חיסכון בדלק ובעיקר נוסעת ומרגישה כמו סיטרואן קלאסית. אבל כל היתרונות מתגמדים לנוכח היעדרה של גרסה אוטומטית

גבי גזית צילום: ללא
מעריב אונליין - זכויות יוצרים
מעריב אונליין - זכויות יוצרים | צילום: מעריב אונליין
2
גלריה

כאשר מביטים לראשונה בסיטרואן קקטוס החדשה, קצת קשה להבין מה בעצם רואים, אבל ברור מאוד שמי שעיצב ובנה אותה לא עשה יותר מדי חשבון למוסכמות של עולם הרכב.

מהנדסי סיטרואן הגדירו מכונית שצריכה להיות שימושית ובטוחה, אבל לא להיות מסוגלת להגיע למהירויות נהדרות של 200 קמ"ש ומעלה, כדי להשיג עלויות ייצור ותחזוקה נמוכות יותר.

המשמעות היא שימוש במכלולים פשוטים וקלים, למשל, בלמים ומתלים המסוגלים להתמודד עם 170 קמ"ש ולא עם 250 קמ"ש, ולא מעט חיסכון בחומרים משככי רעשים ושימוש בפלסטיקה יקרה פחות ובחומרי דיפון פשוטים.

בשלב זה קקטוס מוצעת רק עם תיבת הילוכים ידנית, ומדובר בסידור לא מתאים לעם הנוהג בערי ישראל. בעתיד תתווסף גרסה בעלת מנוע מוגדש טורבו ותיבה אוטומטית קונבנציונלית, אבל זה יקרה בעתיד.


תגיות:
סיטרואן
/
סיטרואן קקטוס
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף