כאשר מביטים לראשונה בסיטרואן קקטוס החדשה, קצת קשה להבין מה בעצם רואים, אבל ברור מאוד שמי שעיצב ובנה אותה לא עשה יותר מדי חשבון למוסכמות של עולם הרכב.
מהנדסי סיטרואן הגדירו מכונית שצריכה להיות שימושית ובטוחה, אבל לא להיות מסוגלת להגיע למהירויות נהדרות של 200 קמ"ש ומעלה, כדי להשיג עלויות ייצור ותחזוקה נמוכות יותר.
המשמעות היא שימוש במכלולים פשוטים וקלים, למשל, בלמים ומתלים המסוגלים להתמודד עם 170 קמ"ש ולא עם 250 קמ"ש, ולא מעט חיסכון בחומרים משככי רעשים ושימוש בפלסטיקה יקרה פחות ובחומרי דיפון פשוטים.
בשלב זה קקטוס מוצעת רק עם תיבת הילוכים ידנית, ומדובר בסידור לא מתאים לעם הנוהג בערי ישראל. בעתיד תתווסף גרסה בעלת מנוע מוגדש טורבו ותיבה אוטומטית קונבנציונלית, אבל זה יקרה בעתיד.