בלי אוויר בגלגלים

לפני למעלה משנתיים פרסמה עיריית תל אביב מכרז לבחירת מפעיל להשכרת מכוניות קצרת מועד, בדומה למיזם "המכונית הכחולה" המופעל בהצלחה ברחובות פריז. אולם בינתיים הרכבת נחפרת, הפקקים בפתח והפרויקט עדיין מתעכב

גבי גזית צילום: ללא
פקקים באיילון
פקקים באיילון | צילום: פלאש 90
2
גלריה

זוכרים את השריפה הקטלנית בכרמל בדצמבר 2010? זוכרים את הסופרטנקר שראש הממשלה בנימין נתניהו הטיס לכאן רגע לפני שהשריפה כבתה והגשם החל לרדת? אז גם את עומסי התנועה הגדולים, הצפויים בגוש דן החל מהשבוע הבא עם פתיחת שנת הלימודים, אפשר היה למנוע באמצעות "סופרטנקר תחבורתי", לו רק הייתה התוכנית להקים אותו כאן מופעלת במועדה.

חברת בולור, אשר שייכת למיליארדר הצרפתי וינסנט בולור, תכננה את המכוניות האלה מדף נייר חלק וייצרה אותן במקור אצל חברת פינינפארינה האיטלקית, שהייתה בשעתו גם סדנת עיצוב נודעת וגם יצרנית של סדרות ייצור קטנות של מכוניות מיוחדות. לנוכח הפסקת הייצור אצל פינינפארינה העבירה בולור את המיזם אל מפעל של רנו בצפון צרפת, וכעת היא כבר עובדת על דור שני של מכוניות אשר ייוצרו על ידי סיטרואן במפעל במערב צרפת.

בשונה מסוללות ליתיום יון, אין בסוללות הליתיום פולימר אלקטרוליטים נוזליים, ולכן אלה סוללות קלות מאוד, מה שמקנה יתרון חשוב למכוניות חשמליות שבהן מגיע משקל הסוללות ליותר מרבע ממשקל המכונית. קבלי־העל מאפשרים ביצועים טובים מאוד של תאוצה ובלימה, וכן מאריכים את אורך חיי הסוללה.

חברת בולור היא לא היחידה שפועלת בתחום זה, כמובן, אם כי דווקא האינטרס הייחודי לה עשוי להיות מעניין מבחינתנו. חברות רבות ל"שיתוף במכוניות" פועלות בערים שונות ברחבי העולם, ואפילו בתל אביב פועלת חברת קאר טו גו במתכונת די דומה, אם כי ללא שום סוג של סיוע מטעם הרשויות בישראל.


מעיריית תל אביב נמסר בתגובה: "כבר לפני שנה פורסם שהזוכה במכרז היא חברת קאר טו גו. מדובר בפרויקט חדשני ומורכב. במסגרת ההליך נבחר אחד המציעים לזוכה, מולו מתבצע בחודשים האחרונים תהליך אינטנסיבי של אפיון והיערכות. הצפי להשקת הפיילוט למערך בשלב זה הוא סוף שנת 610

תגיות:
תל אביב
/
תחבורה
/
החזרה לבית הספר
/
פקקי תנועה
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף