אל תתבלבלו עם חברת אושקוש שמייצרת בגדים, חברת האושקוש הזו מייצרת כלי רכב קשוחים במיוחד לצבאות העולם. החברה זכתה לאחרונה במכרז ענק של משרד הביטחון האמריקאי להחלפת ההאמר המיושן.

עתיד כלי הרכב המשוריינים עומד להשתנות מקצה לקצה. לא עוד האמר בזבזני, חלש ומוגבל, מעתה אמרו אושקוש JLTV (Joint Light Tactical Vehicle) – רכב הקרב הבא של כוחות הביטחון האמריקאים.

המיוחד באושקוש הוא השריון שיש עליו בשילוב הכוח העצום שלו בשינוע ציוד ולוחמים. כמובן שגם הטכנולוגיה יוצאת דופן. הרכב יוצר עם המחשבה על הגנה מרבית ממטעני צד, מה שפגע בכוחות אמריקאים רבים בקרבות באפגניסטן ובעירק.


ביי ביי האמר. צילום: יח"צ אושקוש

המרכב של המשוריין הזה יכול לשאת עיצובים ודרישות רבות, החל מנשיאת לוחמים בלבד, דרך הובלות ציוד ועד הרכבת כלי נשק וטילים שונים. הכל על פי הדרישה של היחידה המזמינה. מנכ"ל אושקוש מסר כי בנוסף לדרישות הטכניות, הוא דרש שלרכב יהיה עיצוב קשוח כדי לייצר הרתעה מקדימה בכל מקום בו הרכב מגיע אליו ולהגביר את הביטחון העצמי של האמריקאים.

המכרז מדבר על אספקה של מעל 55,000 רכבים לצבא ולמארינס. להזכירכם, כוחות הביטחון האמריקאים כמעט ומנותקים זה מזה; הצבא, המארינס, חיל האוויר וחיל הים הם הזרועות העיקריות, כשלכל אחת מהן יש מטוסים, כלי רכב, כוחות לחימה ועוד. יתכן ובעתיד גם חיל האוויר וחיל הים יבצעו הזמנות של רכבי אושקוש כאלו.