טכנופוביה ניידת: למה רוב הנהגים בכלל לא רוצים מערכות מורכבות ברכב?

רוב המכוניות המיוצרות בעשור האחרון כוללות מערכות טכנולוגיות מורכבות ופונקציות מתקדמות, אך להרבה מהנהגים אין מושג מה הן עושות ואיך לתפעל אותן. יותר מזה: הם לא רוצים אותן ברכב הבא שלהם

גבי גזית צילום: ללא
מערכת הפעלה של רכב
מערכת הפעלה של רכב | צילום: אינגאימג
2
גלריה

בשנת 2001 ביצעה חברת ב.מ.וו את אחת הקפיצות החשובות בעולם מכוניות היוקרה כאשר השיקה גרסה חדשה של מכונית הדגל שלהם – סדרה 7.

יחסית לתקופתה, אפשר לקבוע שאותה מכונית הייתה לא פחות מאשר פלא טכנולוגי שלתוכו השליכו אנשי בוואריה כל חידוש וכל רעיון הנדסי שנמצאו עד אותו מועד בשימוש בתחום הרכב, ועל זה הם הוסיפו עוד כמה עשרות רעיונות מקוריים חדשים. אחת מהבעיות שאיתן נאלצו מהנדסי החברה להתמודד – ואנחנו מדברים על מכונית שהושקה לפני כמעט 15 שנים – היא ממשק המשתמש, ובמילים אחרות: כיצד אפשר להפעיל כל כך הרבה מערכות שונות בלי להושיב את הנהג בתוך מה שנראה כמו תא טייס של מטוס קרב.


מהמחקר האמריקאי עולה שטכנולוגיות בעלות סיכויים טובים שייעשה בהן שימוש הן כאלה שמשפרות את חוויית הנהיגה או מקפידות על בטיחות.

87% מן הנסקרים, למשל, מעוניינים במערכת שנקראת מערכת התראה מפני כניסה לנתיב חסום (המיידעת את הנהג על הימצאות מכוניות בנקודות מתות מצדי המכונית), ואחוז דומה מעוניין באינדיקציה שתסייע להם לחסוך בדלק. 86% מהנשאלים מעוניינים בתמיכת מותניים וירכיים במושבי המכונית, 84% מעוניינים בדיבוריות אינטגרליות, ו־82% מעוניינים בחיישני חניה (חיישני רוורס).

תגיות:
רכב
/
מכוניות
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף