מהפך בראשות טבלת מסירות הרכב בישראל: לראשונה מובילה קיה את מסירות הרכב בסיכום של מספר חודשים, במקרה זה תשעת החודשים הראשונים של השנה.



במהלך ספטמבר דילגה קיה מעל יונדאי, שמובילה את המכירות בשנים האחרונות, וזאת במידה רבה בזכות הצלחתו של 'ספורטאז', הקרוס-אובר, שמוביל את פלח השוק שלו בעיקר בזכות מחירו המשתלם 135 אלף שקלים.



בעוד שבמכירת מכוניות נוסעים מדורגת קיה שלישית, אחרי יונדאי וטויוטה, מכירת 8,008 ספורטאז'ים, מהם 5,484 מן הדגם הפחות יקר, אפשרו לה לתפוס את ראש הטבלה.



כל הנתונים לקוחים מתוך דוחות הרישוי של איגוד יבואני הרכב שמבוססים על נתוני משרד התחבורה. אלא שנכון לעכשיו סביר מואד שזאת הפעם האחרונה שיתאפשר ניתוח כזה של שוק הרכב הישראלי, לנוכח החלטת משרד התחבורה שלא למסור יותר נתונים אלה.



משמעות מניעת המידע מן הציבור, אשר תלויה בהחלטתו של השר הממונה, ישראל כ"ץ, עלולה בין השאר להוביל להעלאת מחירי המכוניות. זאת מפני שליבואני רכב עשוי להיות משתלם יותר להרוויח יותר ולמכור פחות, כל עוד שהם לא צריכים להציג את "ביצועיהם" בטבלת המסירות החודשית.

"שוק הרכב ממשיך לשבור שיאי מכירות"



ככלל, שוק הרכב ממשיך לשבור שיאי מכירות ובתשעת החודשים הראשונים של 2015 נמסרו בישראל 188,633 כלי רכב, גידול של כשמונה אחוזים וחצי ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.



את השוק מניעות בעיקר המכירות של קרוס-אוברים וג'יפונים, ובעוד שסך המסירות של מכוניות נוסעים "רגילות" עלו בפחות מארבעה אחוזים ביחס לתקופה המקבילה, מכירות הקרוס-אוברים זינקו בכ-45 אחוזים מ-21,172 ל-30,434 יחידות.



למעט מאזדה וסוזוקי, כל מותגי הרכב שמדורגים בעשרת המקומות הראשונים בטבלת המסירות מכרו מתחילת השנה יותר מכוניות מכפי שמכרו בתקופה המקבילה אשתקד. למעט מיצובישי, שדילגה מעל סוזוקי וסקודה, וסיאט שעברה את רנו, השאר שמרו על מיקומם בטבלה.



קיה מסרה 24,371 כלי רכב וכך עקפה, כאמור, את יונדאי שמסרה 332 כלי רכב פחות.
יונדאי, כאמור, שיפרה את מסירותיה בתשעת החודשים הראשונים מ-23,320 מסירות ל-24,039, ואחריה מדורגות טויוטה (21,488 לעומת 19,632 אשתקד), מאזדה (13,029 לעומת 13,189), מיצובישי (11,927 לעומת 9,094), סקודה (11,728 לעומת 10,280), סוזוקי (9,254 לעומת 9,800), ניסאן (8,527 לעומת 6,756), סיאט (6,119 לעומת 4,131), ורנו (6,086 לעומת 5,885).