"הלקוחות שלנו משקיעים הרבה מאוד כסף במכונית שלהם, ואני בטוח שהם לא היו רוצים להיתקל באמצע הרחוב ברכב זהה לזה שזה שבידיהם", אומר מנכ"ל חברת "רולס רויס" טורסטן מולר-אוטבוס, ומגדיר בצורה הטובה ביותר את המונח המוכר "צרות של עשירים".



אכן, מסתבר כי בעיני הנהלת חברת רכבי היוקרה (הנמצאת בבעלות חברת BMW הגרמנית), החליטו להציע שירות מפתה במיוחד עבור הלקוחות שמוכנים לשלם לא מעט כסף - עבור הסרת החשש כי יתקלו ברכב זהה לשלהם אי פעם. "כדי להיות נדיר ויוקרתי באמת אתה צריך להיות יחיד במינו", ממשיך מולר-אוטבוס. "זו הפילוסופיה שלנו, וזה מה שאנחנו מציעים כעת ללקוחותינו".



השירות החדש הוא למעשה "רולס רויס בהרכבה עצמית". בפני הלקוחות אשר מוכנים לשלם עבור השירות עומדות אפשרויות כמעט בלתי מוגבלות: הם מתחילים בבחירת הדגם, מתאימים חלקים נלווים, את סוג הגלגלים, החלונות ושאר מאפיינים טכניים. אך לב העניין, מסביר מולר-אוטבוס, הוא העיצוב.


לאחר שבחרו את בסיס הרכב הלקוחות מוזמנים לסטודיו מיוחד מטעם החברה, שם הם עובדים בצמוד עם מעצבי חברת רולס רויס. הם לא מסתפקים בבחירת צבע הרכב או הריפוד: הם מעצבים את הרכב כולו, החל מצורתו החיצונית ועד לעיצוב הפנים. הם מתאימים את הצבעים, בוחרים הדפסים שונים, ויכולים אפילו לשלם צילומים או ציורים לבחירתם.



"אפילו המצאנו צבע מיוחד עבור לקוח", מספר מולר-אוטבוס. "הוא הגיע עם חזון מאוד מסוים לצבע שפשוט לא יוצר. ייצרנו אותו במיוחד בעבודת יד, ואפילו קראנו לצבע על שמו. המעצבים שלנו מייעצים, אבל הלקוח הוא הקובע. מבחינתנו זוהי יצירת המופת שלו, ואנחנו כאן כדי לעזור".



והלקוחות, כאמור, מגיעים בשמחה. החברה לא מפרסמת נתונים רשמיים, אך רומזת כי "לקוחות" רבים מגיעים לסטודיו מדי שנה בכדי לעצב במו ידיהם את רכב היוקרה החדש שלהם. מעבר לתחושת הייחודיות הנדירה (והסרת החשש מפני מפך הנפש שתביא היתקלות ברכב זהה), נראה כי הלקוחות פשוט שמחים על ההזדמנות לעצב בעצמם את הרכב בהתאם לראות עיניהם וצרכיהם האישיים. סקירה זריזה של הרכבים אשר עוצבו בשנה החולפת מגלה כי אכן כל פרט הוא ייחודי ושונה משאר רכבי החברה; בנוסף, בולט כי כמה מהרכבים עוצבו בהתאמה אישית, שכן קשה להאמין כי מעצבי החברה היו אחראים על דגמים בצבע ורוד זוהר, לדוגמא.