משכנעת את המשוכנעים: אאודי A4 החדשה מציעה נוחות ותחכום משופרים

למרבה הצער, אאודי לא הביאה להשקה את ה־1.4 עם תיבת ההילוכים האוטומטית־רובוטית, כפי שהיא תוצע אצלנו, אבל נהיגה בגרסה הידנית התבררה כחוויה נעימה

גבי גזית צילום: ללא
אאודי A4
אאודי A4 | צילום: יח"צ
3
גלריה

כמו בהשקה הבינלאומית לעיתונות, שבה השיקה אאודי לפני כשלושה חודשים את Q7, כך גם בהשקה של A4 החדשה: משך הזמן שהוקדש לנהיגה ממש, והקילומטרז' שהצלחתי לכסות במהלכו - מקשים מאוד להביא את הסיפור האמיתי, ככל שהדברים אמורים ביכולות הדינמיות של המכונית.


מבחינה זאת A4 מזכירה מאוד את העבודה של מעצבי פולקסווגן עם גולף החדשה, בבחינת "אם יש לדגם אישיות מובחנת - אל תקלקלו אותה".

לנוכח הפרשה המביכה של זיוף נתוני פליטות המזהמים של מנועי דיזל בפולקסווגן ובאאודי, לא ננקוב כאן בנתוני תצרוכת הדלק של הדגמים השונים, אבל לא מיותר לצטט את אאודי, הטוענת לשיפור משמעותי בתחום הזה במקביל לשדרוג בהספקי המנועים.


המכונית שהסבה לנו את ההנאה הגדולה ביותר - במגבלות הקילומטרז', כמובן, היא גרסת הקוואטרו עם מנוע ה־2.0 ליטר טורבו־בנזין (252 כ"ס). ואילו אותו מנוע, כשהוא מכוון ל־190 כ"ס, המניעים רק את הגלגלים הקדמיים, סיפק לנו את חוויית הנהיגה הנעימה ביותר, ככל שהדברים נוגעים להיגוי.

מה שדי ברור הוא שאאודי לא הצליחה לייצר היגוי מרשים מדי. במצב דינמי הוא מרגיש מאוד מלאכותי ובמצב נוחות הוא מדויק אבל לא מספיק מתקשר. הרושם, לכן, הוא שבאאודי החליטו לא להתאבד על הלקוחות של ב.מ.וו אלא להתחזק בעיקר מול הלקוחות שלהם, ואולי לפזול מעט לכיוון מרצדס.

בדרך הזאת היא מקווה, וככל הנראה גם תצליח, לשמור אצלה את הקהל הטבעי שלה, אשר לא נמנה עם חורכי האספלט, קהל של מי שחושבים מהראש ולאו דווקא מן הלב. 

תגיות:
רכב
/
אאודי
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף