נראה שאחד העסקים שיכולים להצליח מאוד באיסלנד הוא יבוא ושיווק של צמיגים, ועדיף כאלה שמיועדים לנסיעה בשטח. אדמת הבזלת עוטפת אינסוף תצורות טופוגרפיות מרהיבות ויוצאות דופן. בכיפה שולטים חמישים גוונים של חום כהה, לעתים מנוקד ומרופד בירוק חולני, וממעל מרחפים עננים מאיימים.
לא לחינם נוהגים תושביו המעטים של האי בכלי רכב מפלצתיים שהיו גורמים לבוחני "עמדה מספר 1" של משרד הרישוי הישראלי להגיש בקשה לפרישה מוקדמת: גלגלי ענק, מערכות מתלים מחוזקות, מוארכות, מנופחות ומשודרגות, מיגוני גחון וצמיגי שטח מלאי יבלות.
אין ספק מי מנצח כאן במאבק היומיומי שבין הגומי לבזלת, ולכן, כאמור, נראה שלהיות סוחר צמיגים יכול להיות עסק משתלם עבור מי שיכול לסבול את הקור והבדידות.
היילקס הוא מוצר חשוב עבור טויוטה מסיבות רבות ושונות. החשובה מכולן: הוא מייצר עבורה הרבה כסף. ועם מוצר כזה לא משחקים ולא עושים טעויות.
עוד טענה, שגם היא ראויה להיבחן בסביבה עוינת לכלי רכב, נוגעת לרמת העבירות של היילקס בשטח: אנשי טויוטה טוענים שהוא לא נופל ביכולותיו מהג'יפ המוערך שלהם, לנד קרוזר, ועל כן הם צירפו להשקה גם את מתיחת הפנים של מלך האריות.
במילים אחרות, גם אחרי 16 מיליון היילקסים שנמכרו בקצת יותר מ–45 השנים האחרונות נדמה שהמשימה שטויוטה לקחה על עצמה הפעם היא כמעט בלתי אפשרית: לברוא טנדר שצריך לשמש סוס עבודה וגם לפנק את מי שמבקשים לעצמם רכב ת"ש. התוצאה היא 100% בחלק הראשון של המשוואה, וקרוב יותר ל–70% בחלק האחר שלה.
הדור השביעי של היילקס הושק בשנת 2005 ומאז עבר מתיחות פנים קלות יחסית ב–2008 וב–2011. זה לא מכבר חודשו גם שניים ממתחריו הבולטים - מיצובישי L200 האנטר (מעתה אמרו טריטון) וניסאן נבארה. רשימת השיפורים בדור החדש ארוכה, ורובה נובעת מן הדרישות הסותרות שהוצגו כאן.
הישג נוסף של יבואני טויוטה, שמוחק פער מול חלק מהמתחרים, הוא האופציה לייבא גרסה מוקשחת קפיצים עם כושר נשיאה של טונה אחת, במקביל לגרסה הרגילה שנושאת "רק" 850 קילו אבל מציעה נוחות נסיעה טובה יותר.
סביבת הנהג מלאה תאי אחסון. על אף שמדובר בטנדר לעבודה, פחות התרשמתי מאיכויות הפלסטיקה שבימינו היו יכולות להיות טובות בהרבה.
מצד שני, למעט קצת רעשי רוח מטרידים, היילקס מפתיע לטובה בשיכוך כל סוגי הרעשים האחרים, ובמיוחד רעשי המנוע והדרך.
תוכנית הטלוויזיה הבריטית האגדית "טופ גיר" הפכה את טויוטה היילקס לאייקון מוטורי והפיצה בעולם את מה שיודע כל מחבל וכל גנב טנדרים: היילקס הוא כלי בלתי ניתן להשמדה. ההשקה באיסלנד לא רק שלא התבררה כהתרברבות אלא הוכיחה שטויוטה לא איבדה את זה גם עם הדור השמיני של היילקס.