איך נפרדים מכלי הרכב הוותיק ביותר בעולם, שעדיין נמצא בייצור סדרתי? זאת מן הסתם הייתה הבעיה המאתגרת ביותר שניצבה בפני מנהלי חברת לנד־רובר יגואר כאשר החליטו לפני קרוב לשלוש שנים לסיים את הקריירה המפוארת של לנד־רובר דיפנדר.
"מדוע להיפרד?" או "האם להיפרד?" לא היו שאלות שניצבו על שולחנותיהם של מקבלי ההחלטות, שכן עצם העובדה שדיפנדר נמצא בייצור כל כך הרבה שנים, מאז אפריל 1948 ליתר דיוק, היא נס בפני עצמו.
דיפנדר קשישא כבר לא יכול היה לעמוד בתקנות הבטיחות שנכנסו לתוקף באירופה עוד בשנת 2007, לא בלי שישנו אותו באופן יקר וקיצוני תוך כדי כך שיהפכו אותו לכלי חדש, ובעיקר שונה מאוד מהמקור. והרי הקרבה למקור היא זו שעושה את האגדה הזאת למה שהיא, והיא גם הסיבה לכך שאנשי לנד־רובר לא הצליחו עד עתה לתכנן לו מחליף ראוי.
עם זאת, בהיותם בריטים, השאלה "איך נפרדים מאגדה?" הפכה בשנים האחרונות לבעיה בפני עצמה, מה גם שלבריטים ולחובבי המותג לא היה קל להגיד לאגדה שלום. בחודשים האחרונים, ככל שנשלמו ההכנות לטקס האשכבה, גבר הביקוש לג'יפ האלומיניום המיושן למראה וסיום הייצור נדחה פעם נוספת: מדצמבר 2015 ועד לסוף ינואר 2016.