אבל גם תלמידי הנהיגה נפגעים: רבים מהם כבר שקעו בימים אלה במבחני המתכונת לקראת בחינות הבגרות המתקרבות, מה שאומר שמחזור הגיוס של קיץ 2016 יקלוט אחוז גבוה מן הרגיל של צעירים שלא הספיקו להוציא רישיונות נהיגה, וחלקם לא יוכל לעשות זאת במהלך השירות הצבאי.
לבוחני הנהיגה לא נותר מוצא מן המשבר הנוכחי, מפני ששר התחבורה ישראל כץ הכריז כבר במספר הזדמנויות שבכוונתו לפטר אותם ולהפריט את השירות. כלומר, להפוך אותם לעובדי קבלן בשירותם של שני זכיינים פרטיים. וכך למעשה חזרתם לעבודה שקולה להכשרת מהלך הפיטורים שלהם.
לנוכח כל זאת נשאלת השאלה האם קיימת אפשרות להפוך את המשבר להזדמנות, ואת המבוי הסתום למהלך שישפר את התוצאה הסופית ויגרום לכך שבעתיד יעלו על כבישי ישראל נהגים טובים ומוכשרים יותר?
למעשה, היות שבמשרד התחבורה כמעט שלא מבצעים כל סוג של פיקוח על מורי הנהיגה ועל הלימוד בפועל (כפי שהם עצמם מודים במספר דיונים שנערכו בכנסת) - הרי שנוהלי כרטיס התלמיד משחקים לטובתם של מורי הנהיגה הפחות טובים ופוגעים במורי הנהיגה הישרים, המקצועיים והמשקיעים.
נוסח המכרז אומנם מתאר אמצעים טכנולוגיים להגברת הפיקוח על מהלך המבחן, למשל הצבת מצלמות בתוך המכוניות, אולם בוחני הנהיגה והמורים מעוניינים להציב אמצעים כאלה גם כיום ולמרבה האבסורד היחידה שהתנגדה לכך עד כה, לדבריהם, היא היועצת המשפטית של משרד התחבורה.
אפשר, כמובן, לפתוח את כל ההיסטוריה ולתאר אחת לאחת את כל הטעויות שנעשו עד היום בתחום לימוד הנהיגה בכלל ולקראת מהלך ההפרטה בפרט, אבל מכך לא תבוא ישועה. במקום זאת אפשר לנצל את ההשבתה של בוחני הנהיגה ומורי הנהיגה כדי לפרמט אלטרנטיבה טובה יותר אשר תעלה על כבישי ישראל נהגים מוכשרים ובטוחים יותר, תוך כדי שדרוג מעמד מורה הנהיגה ואיכות הלימוד.