בסיכום הרבעון הראשון של 2016 חל זינוק עצום במכירת קרוס־אוברים. למחצית ממנו אחראים צמד האחים קיה ספורטאז' ויונדאי טוסון, שמחיר המחירון שלהם גבוה רק ב־15־10 אלף שקל מזה של אלנטרה החדשה - המכונית שמחליפה את i35. בנוסף, טויוטה קורולה הוחלפה בדגם מוצלח מקודמו וכמעט מיום השקתה השתלטה על ראשות טבלת המסירות והייתה לדגם הנמכר ביותר בישראל (מקום שהיא חולקת כעת לסירוגין עם קיה פיקנטו הקטנה).
המייקאובר, לכן, לא יכול להיות אקסטרים, והוא באמת לא כזה, אבל לזכות הקוריאנים צריך לומר שהם נגעו ברוב נקודות התורפה החשובות וליטשו אותן.
השיפור החשוב מכל הוא זניחת העיצוב הנוזלי (לא אנחנו המצאנו את זה - כך כינו אותו הקוריאנים) של הדגם היוצא. אף שאי אפשר לטעות במכונית, שנראית מאוד יונדאי i35, היא קיבלה את העיצוב המשפחתי החדש, עם פרצוף "הגריל המשושה" המרשים ואיבדה את הקימורים המוזרים והמיותרים.
עבודה רבה נוספת בוצעה כדי להגביר את תחושת האיכות והנוחות באמצעות שיפור שיכוך הזעזועים וצמצום רעידות ורעשים. גם חבילת האבזור שאיתה מוצעת המכונית מותאמת לתחרות בשטח.
גרסת ציי הרכב מוצעת עם גלגלי 15 אינץ' דלים, אבל הדגם שמיועד ללקוחות פרטיים מוצע עם גלגלי 17 אינץ', מרשימים יותר, גג שמש (מיותר), בקרת אקלים מפוצלת ומפתח חכם שאפשר להשאיר בכיס או בארנק כאשר נכנסים למכונית.
אלנטרה אומנם נמכרת בישראל עם מובילאיי כסטנדרט, אבל אני הייתי מוותר על גג השמש שלה תמורת מערכת מקורית של סיוע לנהג, שכוללת התרעה פיזית לסטייה מנתיב נסיעה (הרעדת ההגה) וגם בלימת חירום עצמאית.
התחרות שאיתה צריכה להתמודד יונדאי בקטגוריית הסדאן הקומפקטית היא הקשה ביותר מאז ומעולם, ולא רק בגלל הכרסום בהיקף המכירות שם.
כדי להשיג יתרון אמיתי לנוכח התחרות, זקוקה אלנטרה למנוע הטורבו־בנזין החדש של יונדאי, בנפח 1.4 ליטר ועם תיבת הילוכים רובוטית בעלת מצמד כפול, ולשדרוג של מערכות הסיוע לנהג. אז תוכל לעשות בקטגוריה הזאת את מה שעושה סונטה ההיברידית החדשה בקטגוריה שמעליה.