בעקבות ההודאה של חברת "מיצובישי" על זיוף נתוני צריכת הדלק ברכביה, ביקש גבי גזית לברר ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" כיצד ניתן לדעת מהי צריכת הדלק של הרכב אותו מעוניינים לרכוש. דני פרומצ'נקו, העורך האחראי של מגזין ואתר "אוטו", הסביר: "צריכת הדלק בפועל צריכה להיות כך שמספר הקילומטרים לליטר הוא ב-20%-25% פחות ממה שהיצרן מצהיר כצריכה ממוצעת. אם כתוב שהצריכה היא 15 קילומטר לליטר, בפועל זה צריך להיות 11-12 קילומטר לליטר. אנחנו עושים למכוניות חדשות מבחני דרכים, בודקים את צריכת הדלק ומפורסמים את הנתונים, אבל מבחן הדרכים שלנו נעשה במאמץ שהוא גבוה יותר מנסיעה רגילה".




"בדיקות צריכת הדלק של יצרניות המכוניות הן עם תוצאות מאוד אופטימיות", הדגיש פרומצ'נקו, "הן עושות בדיקה מאוד מבוקרת, ללא רוח, בתאוצות מאוד קלות, במהירות יחסית נמוכה. יש בבדיקה דימוי של נסיעה עירונית ושל נסיעה בין-עירונית. אם משווים בין מכונית אחת לשנייה, אפשר לראות שזו אמורה לצרוך יותר דלק מזו. למשל, השיטה של פולקסוואגן להורדת צריכת הדלק היא שימוש במנועים קטנים עם טורבו. אם אתה נוסע נסיעה רגועה או מאיץ לאט, ולא משתמש בטורבו, מתקבלים נתונים מדהימים, אבל אם אתה נוסע ולא מחפש לחסוך בדלק, תקבל נתונים הרבה יותר גרועים. אצל מאזדה השיטה שונה. הם לא משתמשים בטורבו, אלוהים יודע מה הם עושים, אבל צריכת הדלק אצלם טובה, כמעט כמו מה שמוצהר".
 
"צריכת דלק זה דבר לא פשוט, למרות שהוא נראה כך", ציין פרומצ'נקו. "מי שנוסע בבוקר מתל אביב לראשון לציון ונוסע נגד כיוון פקקי התנועה, יצרך 30% פחות דלק ממי שנוסע באותו הזמן מראשון לציון לתל אביב ונוסע עם כיוון הפקקים. צריכת דלק תלויה בעוד גורמים שמשתנים, למשל הצמיגים. יש היום אופנה של צמיגים יותר רחבים עם חתך נמוך. הם יוצרים יותר חיכוך וצורכים יותר דלק. ככה זה. עכשיו אי אפשר לדעת עם איזה חתך של צמיג נערכה הבדיקה של החברה. לפעמים באותה המכונית אתה משלם יותר כדי לקבל אותה עם חתך נמוך, והיא תצרך יותר דלק".