נתוני ה-ACEA לחציון הראשון של 2016, שמצביעות על נתוני מכירות הרכב באירופה, פורסמו היום (שני) ועל פי נתוני איגוד יצרניות הרכב האירופאי, הונדה מציגה גידול של 33.5% במסירות כלי רכב באירופה מתחילת 2016, לעומת התקופה המקבילה אשתקד. עיקר הגידול הוא במכירות דגמי ה-HR-V ו-Jazz.

החברת הונדה אוששה את ההנתונים ודיווחה על זינוק מרשים במכירות הרבעון השני של שנת 2016, שמבסס כעת את מעמדה כמותג הרכב הצומח ביותר באירופה בקרב מותגי המאסה. 

על פי הנתונים, מתחילת שנת 2016 נמכרו 88,242 מכוניות חדשות של הונדה במדינות אירופה, שמהווים זינוק של 33.5% במסירות בהשוואה לחציון ראשון של שנת 2015. גם בשוק הישראלי מציגה הונדה צמיחה של 20.5% בחציון הראשון של 2016.
בהנהלת הונדה אירופה מדווחים כי עלייה מרשימה זו מקורה בעיקר בגידול המשמעותי של מכירות הונדה HR-V, רכב הפנאי –שטח החדש אשר הושק בסוף 2015 ממנו נמכרו 19,485 יחידות באירופה. כמו כן, גם המשפחתית הקומפקטית הונדה  Jazz החדשה מציגה עלייה של 19.9% במכירות, כאשר שיא הביקושים ל-Jazz מגיע מהשוק האיטלקי עם גידול של 132% במכירות. הונדה סיוויק מציגה גידול של 8.3% במכירות אף היא, עם השקתה של הסיוויק TYPE-R הספורטיבית החדשה. 

בבריטניה, גרמניה, צרפת, איטליה וספרד, נרשמו זינוק במכירות של דגמי הונדה השונים בשנת 2016. על פי הנתונים, איטליה נמצאת בראש טבלת המכירות עם עלייה דרמטית של 118.9%, נתון אשר הופך את השוק האיטלקי לשלישי בגודלו מבחינת המכירות של רכבי הונדה. 
מנכ"ל חטיבת הרכב בהונדה אירופה, ז'אן מארק סטרנג, אמר בנושא: "ללא ספק, אנו שבעי רצון מהפתיחה החזקה של מכירות רכבי הונדה מתחילת השנה ומברכים על הצמיחה העקבית עם פרסום נתוני הרבעון השני של השנה. הונדה ממשיכה בצמיחה ומתבססת בכל חמשת שווקי המכוניות הגדולים באירופה מתוך כוונה כי מגמה חיובית זו תימשך".