חברת אובר הודיעה כי היא משעה את פרויקט המכוניות האוטונומיות שלה אחרי שאחד מכלי הרכב היה מעורב בתאונה בסוף השבוע, אולם הבהירה כי היא נחושה להמשיך לשפר את התוכנית למען "איכות החיים של תושבי העולם". בצילומים שהועלו לרשתות החברתיות ביום שבת נראתה מכונית וולבו SUV של אובר כשהיא ניצבת על צדה הימני ברחוב באריזונה ולידה מכונית נוספת שנפגעה באופן קשה. בחברה ציינו כי התאונה התרחשה ביום שישי, ונגרמה אחרי שהמכונית השנייה לא העניקה זכות קדימה לרכב של אובר בפנייה שמאלה, אולם לא היו נפגעים.



"היו שני בני אדם מאחורי ההגה. לא ברור בשלב הזה אם הם שלטו במכונית בזמן ההתנגשות", מסרה דוברת אובר, ג'וזי מונטנגרו. "אנחנו ממשיכים לחקור את התאונה ואנחנו יכולים לאשר שלא היו נוסעים מאחור".




"כל יום מוביל לשיפורים"



בעקבות התאונה, החליטו באובר להפסיק תחילה את תוכנית המכוניות האוטונומיות באריזונה, אך בהמשך הודיעו כי יופסקו גם נסיעות המבחן בפנסילבניה ובקליפורניה. בחברה הודו כי עדיין מדובר בשלב מוקדם של הטכנולוגיה החדשה, אך הבהירו כי בכוונתם להמשיך בתחום.



"אנחנו עדיין בשלבים המוקדמים של מאמצים לנהיגה עצמאית, כל יום של מבחנים מוביל לשיפורים", ציינו באובר. "למכוניות אוטונומיות יש את הפוטנציאל להציל מיליוני חיים ולשפר את איכות החיים של אנשים ברחבי העולם".



מדובר במכה תדמיתית נוספת עבור אובר, שבשבועות האחרונים התמודדה עם שערוריות הנוגעות לאתיקה של אפליקציית הרכב השיתופי ולהתנהלות במקומות העבודה. נשיא החברה, ג'ף ג'ונס, היה אחד הבכירים שעזבו את החברה, בעוד המנכ"ל טרוויס קלניק נאלץ להתנצל אחרי שתועד צועק על אחד הנהגים.