קשה עם השפע הזה. כל ההיצע שהשוק מניח על הבסטות, רק תיקחו. אפילו אינפיניטי, חטיבת רכבי היוקרה של ניסאן, מציעה את ה–Q30 ב–180 אלף שקל, שמבחינתה זה חצי חינם. והיא מגיעה עד ה–QX60, סוויטה מפנקת שמחירה מתחיל ב–399 אלף שקל. לגבי האחרונה, באמת מדובר ברכב שלא חוסך דבר. זה בעצם לא רכב שאתם מכירים, זו כבר אוניית משא שכדי להתיישב מול ההגה שלה צריך דרגת רב חובל. אתם בטח מחייכים, שוב זה עם ההגזמות שלו. בבקשה, תקיפו את QX60 שלוש פעמים ואתם לא צריכים לצאת בערב להליכה של כושר. כן, עד כדי כך.
קבלו מידות אמת: אורך 509 ס"מ, רוחב 196 ס"מ, גובה 174 ס"מ. יש מקומות בתל אביב שמגדירים שטח כזה כדירת גן בעלת חמישה חדרים. זה עצום. אם אין לכם מקום חניה ליד הבית, דפדפו ישר לעמודי המתכונים לשבת. לרכב כזה צריך מקום פנוי משוריין, גם רחוב רחב כדי שיוכל לעבור בו. הוא לא בנוי לסמטאות צרות ולתמרונים בין קיה פיקנטו להונדה ג'אז.
אבל מה, זה רכב של מיליון דולר בהגדרה וככה גם מרגישים. יש לו הנוכחות של אולסי פרי במכבי תל אביב של שנות ה–70 וה–80. בולט מכל מקום שרק תצביעו עליו. העוצמה שלו מרוסנת בקווים נקיים בפרופיל ולא מסורבלים יחסית לגודלו. מסגרת הכרום עושה את שלה, בוודאי הגריל המכובד, סמל של איכות.
אבל עיקר כוחה של האינפיניטי הוא כשמתיישבים בפנים. אם לא סיפרנו לכם קודם, מדובר ברכב לשבעה נוסעים. מיועד למשפחה ענפה ובעלת אמצעים, לא לאנשי חופשי–חודשי. הרכב הזה מרווח בצורה קיצונית. בסיס הגלגלים הוא 290 ס"מ. בשתי השורות הראשונות מרגישים בנוח מאוד, בשורה השלישית הייתי מציע להושיב את הילדים הקטנים. הם בטח יצליחו לחיות שם בשלום, הגדולים קצת פחות.
אני התפנקתי בגרסת־העל של הרכב, זו שמחירה 450 אלף שקל. הרגשה של לב לבייב בעיר הגדולה. חימום ואוורור במושבים הקדמיים, ריפוד עור, דיפוני עץ מייפל בדלתות ובקונסולה המרכזית, מערכת שמע של "בוס" סופר איכותית ו–DVD ליושבי השורה השנייה. טיסה כבר אמרנו? מחלקה ראשונה סיפרנו?
גם הנהיגה היא כזו. רכב כזה לא מגיע עם סתם יחידת הנעה שאיתרו במחסן המרכזי. פה הורכב מנוע בנזין בנפח 3,500 סמ"ק, הנעה כפולה, שישה צילינדרים. לעומת הדור הקודם הוא שודרג ב–30 כוחות סוס. את המשקל הכבד (שתי טונות) מניעים כעת 295 כ"ס.