לקראת החופש הגדול, שוחח גבי גזית ב-103FM עם ארז קיטה, מנכ"ל עמותת 'אור ירוק' ודן בתופעת האופניים החשמליים, הקורקינטים החשמליים וכלל כלי התחבורה החדשים הנפוצים בקרב בני נוער וילדים והשתלטו על הרחובות: "אין אכיפה. יש ג'ונגל ברחובות בכל המדינה. התופעה הולכת ומתגברת. מתפתחת פה תרבות של בני נוער ואנשים צעירים שאין להם רישיון נהיגה. בני נוער חוצים באדום, כשיקבלו מפתחות לרכב הם יעשו אותו דבר. לא מפסיקים את התופעה הזו. יש לאכוף".



 


קיטה העריך שהתופעה תלך ותגבר: "מתי בפעם האחרונה ראית שוטר עוצר רוכב אופניים? איך יאכפו? אין מספיק שוטרים,  ישנן רק 150 ניידות במדינת ישראל במקום 450. אני מקווה שהחל מאוגוסט יחלו הפקחים העירוניים יתחילו לעשות סדר, אחרת התופעה תלך ותתגבר. כל פעם אנחנו רואים כלי חדש שנכנס לכביש ולמדרכה. קורקינטים, סגווי, האוורבורד ועוד. משרד התחבורה חושב שהכלים הללו הם צעצוע ואינני מבין מדוע הכניסו את הדבר הזה למדינה. מדינת ישראל לא משתלטת על התופעה. בשנת 2016 אושפזו 653 אנשים מתאונות אופניים וקורקינט 40% נפגעי ראש והמסקנה היא כי הרוכבים לא חובשים קסדה".
 
גבי הפציר במשטרה והוסיף: "אני קורא למשטרה להצהיר כי הם מחייבים את רוכבי האופניים והכלים החשמליים לציית לחוקי התנועה כאילו הם רכב".
 
עוד הוסיף מנכ"ל העמותה: "אני מקווה שעכשיו כשנתנו סמכויות למפקחים עירוניים תתחיל אכיפה בנושא ונראה סדר ברחובות. צריכים להבין שעל הרוכבים לא להיות על המדרכה אלא על הכביש. בנוסף, צריך לתת להם אלטרנטיבה וצריכה להיות רשת בתחבורה נוחה עבורם ומסלולים יעודים לכלי הרכב מהסוג החשמלי. הפתרון לטעמי הוא להנפיק רישיון רכיבה על אופניים ולהוסיף שיעורי תעבורה בבתי הספר". 
 
עריכה: איתמר זיגלמן