תתחילו להתרגל. החל ממחר כלי הרכב החדשים שיעלו על הכבישים יקבלו לוחית רישוי בת שמונה ספרות, במקום שבעה ספרות כיום. שר התחבורה והמודיעין, ישראל כ"ץ ציין כי מדובר בפרויקט רחב היקף, בעל השפעה ישירה ועקיפה על כלל המשק הישראלי.



במשרד התחבורה הבהירו שהנפקת לוחיות רישוי בנות שמונה ספרות תחול על כלי רכב חדשים בלבד ותכלול כלי רכב פרטיים, משאיות ואוטובוסים. כלי רכב שעלו על הכביש לפני מועד הנפקת לוחיות הרישוי החדשות, ימשיכו לשאת לוחיות רישוי בנות שבע ספרות.



משרד התחבורה החל להיערך למהלך עוד לפני ארבע שנים ועדכן את כל הגופים הרלוונטיים העשויים להיות מושפעים מהשינוי, תוך דרישה להיערך בהתאם. מדובר בשורה ארוכה של גופים, החל ממשרדי הממשלה, מערכת הביטחון, הרשויות המקומיות, הבנקים, חברות הליסינג, יבואני הרכב ועד למסופון של פקח החניה.



מדי שנה מתווספים למצבת כלי הרכב בישראל כ-250 אלף כלי רכב חדשים. על פי נתוני משרד התחבורה, הסדרות הקיימות המוקצות למספרי הרכב יספיקו לחודשים ספורים בלבד. המעבר לשמונה ספרות יאפשר להנפיק לוחיות רישוי ב-50 שנים הקרובות.



עד שנת 1961, היו מספרי הרישוי של כלי הרכב בארץ בני שלוש-חמש ספרות. בשנת 1961 החלה הנפקה של מספרי רישוי בני שש ספרות. החל משנת 1980 עברה ישראל לשבע ספרות, כאשר שתי הספרות האחרונות ציינו את שנת הייצור של הרכב. ממחר, עוברת מדינת ישראל להנפיק לוחיות רישוי בנות שמונה ספרות.