לאחרונה לקחתי את הקטנוע החדש יחסית (לפחות בארץ), המדלי 125, לנסיעת מבחן. קטנוע נאה לכל הדעות, כיאה ליצרנית הווספות האיטלקית פיאג'ו, עם צמיגים גדולים, מערכת ABS ומערכת START AND STOP לחיסכון נוסף בדלק.  כבר שנים שלארץ כמעט ולא מביאים קטנועים עם גלגלים גדולים. יש מעט, SH300 של הונדה (שהייבוא שלו הופסק לתקופה וחזר), HD  לסוגיו של סאן יאנג, ובעבר - ובשנה האחרונה גם בהווה - את הבברלי 350 החדש (עליו נרחיב בכתבה הבאה) של פיאג'ו. בעבר מטרו ייבאו את האח של ה XMAX, ה-XCITY בעל הצמיגים הגדולים, שהגיע עם מנועים בשני נפחים, 125 ו-250 סמ"ק. 

היבואנים טוענים כי לעומת האירופים, הקהל הישראלי לא אוהב גלגלים גדולים. לטענתם, כל פעם שעושים ניסיון קל לשווק קטנועים כאלה, נכווים, ומפסיקים את הייבוא. לכן, ייבוא של קטנוע חדש, 125 סמ"ק, עם גלגלים גדולים, הוא לא דבר של מה בכך, ובוודאי שווה בדיקה מעמיקה. 
ה- MEDLEY הוא קודם כל קטנוע יפה. שיקי, צעיר, עם שילוב יפה של צבעים, כמיטב המסורת האיטלקית. חבר שעובד איתם סיפר שהמוטו שלהם הוא FIRST WE MAKE IT LOOKS GOOD, ואחר כך כל השאר. מתוך ניסיון של שנים, גם ברמה הטכנית אין לפיאג'ו במה להתבייש. ובטח בנוחות ובמרחב. בזה, בוודאי לעומת המתחרים היפנים, הם מצטיינים. לבן אדם גבוה (אני 1.92 מ'), יותר נח לרכוב על וספה מאשר על קטנוע העל T-MAX, וזה אומר המון. מעבר ליופי, מדובר בקטנוע מאוד מוקפד, עם איכות חומרים והרכבה מצוינים. 

צילום: אבשלום ששוני
צילום: אבשלום ששוני

אז נכון, המדלי לא מיועד באמת לאדם גדל מימדים כמוני, וגם לנמוכים יש טענה, שבשל הגלגלים הגדולים הם מתקשים להגיע לרצפה, אבל ברכיבה השגרתית, הוא היה נח במיוחד, נתן תחושת יציבות ויכולת דינמית לא מובנת מאליה, והיא הוא מרגיש קל עד כדי ריחוף, אבל זה לא פגם בחוויית הנסיעה. גם בנסיעה בפקקים נוחה ויכולות התמרון של הכלי, יחד עם היציבות, נותנות מענה מצוין.  לא מדובר בכלי מהיר מדי וחזק במיוחד (12.2 כ"ס), למרות תגובות טובות של המצערת לדרישות הרוכב בעת נסיעה (פחות בתחילת הנסיעה, בעיקר שמערכת ה-START AND STOP מופעלת), כך שהקטנוע הזה כצפוי מתאים במיוחד לנסיעות עירוניות, ופחות לבין עירוניות. 
המנוע, ה-i-get החדש של פיאג'ו, נעים מאוד ויחד עם הגלגלים הגדולים, התחושה היא של נסיעה  חלקה ויציבה, כשהמהמורות והבורות פחות מורגשים. על הווריאטור של פיאג'ו אין צורך להכביר מלים – מדויק כמו בכל הדגמים.  
אחד הדברים המפתיעים בקטנוע, נושא שהיה טעון שיפור בדגם הקודם של הבברלי, הוא מקום האחסון מתחת למושב. כאן, למרות הגלגלים הגדולים ("16 מקדימה, "14 מאחור), יש מקום לאחסן עד שתי קסדות (לא מלאות). 
 
לסיכום, אין ספק שלקטנוע הזה יש יתרונות רבים: הגלגלים הגדולים, מערכת ה-ABS, המראה שלו, חסכוני בדלק (היצרן טוען ל 47 ק"מ לליטר, במבחן הגענו לכ-35 ק"מ לליטר) העבירות והנסיעה היציבה והחלקה. מרגיש ונראה איטלקי. פחות מתאים לגבוהים מאוד או נמוכים ותאוצה מהמקום לא מהמהירות שיש.
נתונים יבשים: 
אורך 202 ס"מ
גובה 118 ס"מ 
משקל 138 ק"ג
מנוע: I-GET, חד צילינדר, 4 פעימות ו-4 שסתומים בנפח 124 סמ"ק 
הזנת דלק – מערכת הזרקה 
בלם קדמי 260 מ"מ 
בלם אחורי 240 מ"מ 
צמיג קדמי 16"
צמיג אחורי 14"