רוכבי האופנועים והקטנועים עלולים לשלם בקרוב את התעריף הריאלי עבור ביטוחי החובה. זאת מאחר שבית המשפט העליון חייב בסוף השבוע את הממונה על הביטוח באוצר דורית סלינגר להשיב עד תחילת דצמבר לשאלה מדוע תעריפי הביטוח לא ייגבו בהתאם לתעריף הכלכלי. כזכור, כיום תעריפי ביטוח החובה לאופנועים מסובסדים בפועל על ידי הגוף המכונה "פול חברות הביטוח", שהוא מאגר ביטוח המבטח את אלה שלא הצליחו להשיג פוליסות במקום אחר. מי שמשלם בפועל את מחיר הסבסוד הם הנהגים האחרים. 
 
בחברות הביטוח טענו כי יש להגדיל את תעריף החובה של האופנוענים ב־20%. לדבריהן, אם המצב יישאר ללא שינוי ייפגעו הן חברות הביטוח והן המבוטחים.
באוצר ובחברות הביטוח יודעים כי הסיכון של בעלי האופנועים הוא גבוה וכי רבים מהם מעורבים ונפגעים פיזית בתאונות. זאת הסיבה שרוב חברות הביטוח, למעט בודדות, מסרבות להנפיק את פוליסות החובה לבעלי הרכב הדו־גלגלי ומעבירות אותם "לפול". באופן טבעי מחירי ה"פול" גבוהים בצורה ניכרת מהתעריפים הרגילים, למעט בכל הנוגע לרוכבי האופנועים. 
 

יש לציין כי המפקחים ניסו בעבר להעלות את התעריפים לאופנועים ולהתאימם לתעריף הריאלי, אבל לא הצליחו. הפוליטיקאים, שהתערבו בנושא בשל הלובי החזק שהפעילו בעלי האופנועים, טענו שבשל מצוקת התחבורה, בייחוד בגוש דן, נאלצים נהגים רבים לעבור לרכב דו־גלגלי ולכן יש לסבסד את ביטוחי האופנועים. כעת, בעקבות החלטת בג"ץ, ייאלץ האוצר להחליט אם לשנות את מדיניותו ובאיזה שיעור לייקר את התעריפים.