שר התחבורה ישראל כ"ץ מכנס היום (רביעי) מסיבת עיתונאים בה הכריז על "מהפכה גדולה בתחום מוניות השירות". לדבריו, ברפורמה שהתגבשה "יוכנסו מוניות השירות כחלק ממערך התחבורה והנסתם תחת הרב-קו כמו כלי תחבורה נוספים".
הרפורמה של משרד התחבורה תכלול הוזלה של התחבורה הציבורית באמצעות כרטיס יומי חופשי שיאפשר נסיעות עירוניות ובינעירוניות ובנוסף בטווח היותר ארוך הכנסת מוניות השירות לרב-קו. בשנים האחרונות הפסיקו לפעול לפעול למעלה מ-1,500 מוניות שירות בגלל חוסר כדאיות כלכלית והמטרה תהיה לצרפן כחלק ממערך התחבורה הציבורית הפועל באמצעות רב-קו.

"בשנים האחרונות היה קיפאון במוניות השירות", אמר כ"ץ, יש כאן מהפכה. מוניות השירות יוכלו להמשיך לפעול גם בשבתות והפעילות שלהן בסופי השבוע צפויה לגדול. אין כאן פגיעה בסטטוס קוו". עם זאת, יצויין כי לא ייעשה שימוש בכרטיס הרב-קו בשבת. 

שר התחבורה המשיך וציין בדבריו כי התוכנית תיעשה בתיאום עם משרד האוצר. "הרפורמה תצטרך להיכלל בתקציב המדינה. דיברתי עם שר האוצר והוא נתן אור ירוק. המטרה היא שכמה שיותר אזרחים ישתמשו בתחבורה הציבורית".

"כרטיס חופשי יומי לא יעלה יותר מ-60 שקלים"

בנוסף, הודיע כ"ץ על הוזלה משמעותית בתעריפי התחבורה הציבורית. "כרטיס חופשי יומי לא יעלה יותר מ-60 שקלים. מקרית שמונה ניתן יהיה להגיע לתל אביב ולנסוע בתוכה ולחזור גם ברכבת באותו מחיר. אנו מתקנים עיוותים שהיו. הנסיעה בתחבורה הציבורית תהיה זולה יותר ואטרקטיבית", אמר
 
שר התחבורה המשיך וציין כי כחלק מהרפורמה תתאפשר עלייה של נוסעים בדלתות האחוריות בכל האוטובוסים על מנת להביא למינימום אינטראקציה בין הנהג לנוסע.