אמין ובעל יכולות מוכחות: מיצובישי ASX מצטרף לתחרות בגזרת הג'יפונים

למעשה, הוא נראה כמו אאוטלנדר אחרי ניתוח לקיצור קיבה ונחשב אמין, אך אני עדיין מחפש את הניצוץ שיגרום לישראלי לשלוף את פנקס הצ'קים

אייל לוי צילום: עדי אבישי
מיצובישי ASX
מיצובישי ASX | צילום: באדיבות כולמוביל
2
גלריה

אז קיבלנו מראה מוכר, יש כאלה שיגידו יפה ומושך. אם היה מופיע בראשית גל הג'יפונים, היינו אומרים "תארזו לי אחד כזה לדרך". הבעיה היא שאנחנו מוצפים כבר בפרצופים מוכרים ואלגנטיים או בחלליות עתידיות. לעומת ה–C–HR המיוחד של טויוטה, הרכב הנ"ל קצת נוגע בגבול הבנאליות והשמרנות. גם פנים הרכב הוא לא שיא המודרניות, בלשון המעטה. כבר בפתיחה נתקלים בפלסטיקה שנראית מעט מיושנת. העזרים הטקטיים שמונחים לפני הנהג לא ממש מפילים מהכיסא. בזמן שכל יצרנית מנסה לתת לרוכש איזה קיק חריף שיגרום לו לפזול לכיוונה, ה–ASX די מפגר מאחור.


ל–ASX יש אומנם הנעה קדמית בלבד, לא כפולה, אבל מרווח הגחון שלו הוא 21.5 ס"מ, מה שיכול להבטיח עבירות טובה, בטח לעומת כמה חברים בקטגוריה. אבל לצד היתרון מצאנו עוד נקודה רגישה - צריכת הדלק. סיימנו את היום המשותף בליטר בנזין על כל 10.6 ק"מ. פגשנו יריבים עם מספרים הרבה יותר מרשימים. גם בזיהום האוויר אין ל–ASX הרבה במה להתגאות: דרגה 13, אי־שם במורד הטבלה.

הבעיה היא שהקטגוריה כל כך עמוסה במתחרים ראויים ואטרקטיביים. לכו תבחרו בבן זוג לשנים הקרובות. כבר כדאי לשקול את שיטת הסבתא העתיקה - אן–דן–דינו.

קבוצת סמל"ת השיקה השבוע את סובארו XV החדשה. מנוע בוקסר, תיבת הילוכים רציפה ומערכת הנעה כפולה קבועה. בהיצע יהיו דגמים שבהם הותקנה מערכת הבטיחות המקורית אייסייט. הרכב יצויד במנוע 1,600 סמ"ק שמפיק 114 כ"ס או במנוע בנפח 2,000 סמ"ק המפיק 156 כ"ס. מחירי ההשקה הם החל מ–135 אלף שקל.

בתחילת השנה הקרובה תביא ארצה קבוצת לובינסקי, יבואנית פיג'ו, מכוניות מרוץ. הראשונות שיגיעו יהיו ה–208 רייסינג קאפ שנבנו על שלדת הפיג'ו 208. יש בהן כל מה שצריך כדי לעלות על המסלול: כלוב בטיחות, מתלים מתוחכמים ובלמים איתנים. הכוונה היא שהמכוניות האלו ישתתפו בליגת מרוצים שתתקיים בארץ.

קיה מתפארת בשלושה פרסים במסגרת תחרות העיצוב הטוב בקטגוריית תחבורה שהוענקו לה במוזיאון לאדריכלות ועיצוב בשיקגו. שלושת הרכבים שזכו הם הריו קומפקט האצ'בק, הנירו ההיברידי והסטינגר סדאן המרהיב, שעוד לא הגיע אלינו.

תגיות:
מיצובישי
/
ביקורת רכב
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף