בניסיון להביא לקיצור התורים הענקיים במשרדי הרישוי, החל מ-1 בפברואר לא ניתן יהיה להדפיס רישיונות נהיגה ורכב בסניפי משרד הרישוי. במשרד התחבורה הבהירו, כי מדובר בנהגים שתוקף רישיונם פג ולא קיבלו את הרישיון לכתובתם, או נהגים שרישיונם אבד או נגנב ומבקשים להדפיס רישיון חדש (כפל רישיון). הנפקת כפל רישיונות נהיגה ורכב תתבצע אך ורק באמצעות הערוצים המהירים: 700 סניפי דואר ישראל הפרוסים בכל רחבי הארץ, כ-100 עמדות רישיומט, המוצבות ברשת הסופר פארם ובמרכזי הקניות, אתר האינטרנט של משרד התחבורה וכן במוקד הטלפוני (*5678) או במענה האוטומטי הפועל 24 שעות ביממה.



משרדי הרישוי ימשיכו להדפיס רישיונות נהיגה ורכב, רק במקרים בהם לא ניתן להנפיק את הרישיון בערוצים המהירים, שמעמיד משרד התחבורה לרשות הנהגים. מדובר במקרים בהם נהגים נדרשים לחדש את רישיונם לאחר שלילת רישיון על ידי משטרה, או בית המשפט, הליכי הוצאה לפועל ועדכון פרטים אישיים או שינויים טכניים ברכב. 


המטרה: צמצום הבירוקרטיה והרחבת השירותים המקוונים

במשרד התחבורה ציינו, כי משרדי הרישוי אינם מאפשרים כיום תשלום עבור רישיונות נהיגה ורכב, אלא להדפיסם בלבד. לעומת זאת, בערוצים השונים שהמשרד מעמיד לרשות הנהגים, ניתן לשלם עבור הרישיונות ולהדפיסם במקום אחד, בקלות ובנוחות, ולחסוך זמן יקר. סמנכ"ל תנועה במשרד התחבורה, אבנר פלור, הסביר כי המהלך נועד לייעל את עבודת משרדי הרישוי, ולנתב את המבקשים להנפיק כפל רישיון, למגוון הערוצים המהירים המאפשרים הדפסה ותשלום במקום אחד. לדבריו, הערוצים החדשים שנפתחו בשנה האחרונה, יחסכו לנהגים את ההגעה למשרדי הרישוי וההמתנה בתורים, ובמקביל יקצרו את התורים במשרדי הרישוי עבור מי שנדרש לבצע פעולות המחייבות את ההגעה לסניפים.

התכנית מבוצעת במסגרת הרפורמה שמוביל השר ישראל כץ באגף הרישוי, הכוללת שורה של תחומי הרישוי, ובכלל זה הארכה משמעותית של תוקף רישיונות הנהיגה, צמצום הבירוקרטיה, הסמכת גופים נוספים במתן שירותי רישוי, הרחבת השירותים המקוונים, הנגשת המידע לאזרחים, העתקת משרדי רישוי למבנים חדשים ומרווחים ושיפור השירות בסניפים הקיימים.