אין ספק שה–RS מהנה ונוגעת בכל הנימים הנכונים, אבל כמעט שכחנו שאנחנו נמצאים באוקטביה, וגם לשמרנות יש לפעמים יתרונות משמעותיים. בדומה לרכב המוכר, גם כאן בפנים מאוד מרווח ולא קלסטרופובי כמו בלא מעט רכבים שמתיימרים לשדר ספורטיביות. מאחור שני נוסעים יוכלו להתאכסן בנוחות ולזכות בפתחי מיזוג משלהם.
התחלתי את היום די סקפטי. השילוב בין אוקטביה למכונית ספורט לא ממש נכנס לי למשבצת הנכונה. אבל אחרי הבילוי המשותף אפשר היה להבין על מה הצעקה. מצד אחד, זו מכונית שיכולה לשמש משפחה ביומיום (אולי הייתי מוסיף קצת צבעים בהירים לתא הנוסעים, בכל זאת יש ילדים באוטו). מצד שני, כשכולם הולכים לישון, אפשר לצאת איתה לכביש צדדי ולשחרר את הקריזה במינונים נדיבים. אומנם 220 אלף שקל הם תג מחיר עצבני, אבל תירגעו: סידרנו שתי מכוניות בכרטיס אחד. עסקה טובה למי שמסוגל להרשות לעצמו.
MG פותחת במכירת ה–ZS, הקרוס–אובר הראשון שלה (בצילום למטה). המחיר אטרקטיבי: 100 אלף שקל. הרכב יגיע עם מנוע בנזין בנפח 1,000 סמ"ק, מוגדש טורבו, ויספק 111 כ"ס בעזרת תיבה אוטומטית בת שישה הילוכים. על פי נתוני היצרן, הרכב יגיע מ–0 ל–100 קמ"ש בתוך 12.3 שניות. מהירותו המרבית היא 180 קמ"ש, וצריכת הדלק בנסיעה משולבת היא 15.9 ק"מ לליטר בנזין. תא המטען מכיל 448 ליטר.
בעלות של 10 שקלים, לפי מספר הרישוי של הרכב, תדעו אם הוא עבר תאונה, מה היה הנזק ואם נרשמה ירידת ערך. בגלל צנעת הפרט, את המידע יוכל לקבל רק בעל הרכב, והוא יעבירו אליכם. אם אין לו מה להסתיר, כנראה שלא אמורה להיות בעיה. אוויס זכתה במכרז של מינהל הרכש במשרד הביטחון ותספק כ–1,500 רכבים היברידיים מסוג יונדאי איוניק אינספייר לקציני צה"ל בדרגת סגן אלוף.