מהפכת התעריפים בקווי התחבורה הציבורית מתרחבת גם לקווים הבינעירוניים. החל מה-28 במרץ 2018 יוכלו הנוסעים בקווי התחבורה הציבורית הבינעירוניים ליהנות מהוזלות דרמטיות של עשרות אחוזים בתעריפי הנסיעה באוטובוסים וברכבות. זאת, לאחר ששר התחבורה והמודיעין, ישראל כ"ץ, חתם היום (ראשון) על צו להוזלת תעריפי התחבורה הציבורית הבינעירוניים.


.


הרחבת הרפורמה גם לנסיעות הבינעירוניות תביא לצמצום פערים חברתיים ותוזיל באופן משמעותי את יוקר המחיה למשתמשי התחבורה הציבורית בישראל. כמו כן, היא צפויה להגביר את השימוש בתחבורה הציבורית. "הרחבת הרפורמה תאפשר לנוסע לבחור בין אמצעי התחבורה הציבורית השונים, אוטובוס, רכבת, ובעתיד הקרוב גם במוניות השירות, ובכך למעשה תגדיל באופן משמעותי את היצע הנסיעות והתדירות לנוסעים", ציין שר התחבורה.



ההוזלות החדשות בתחבורה הציבורית הבינעירונית יינתנו באמצעות מנוי חופשי יומי או חופשי חודשי ויחולו על נסיעות בכל חלקי הארץ (למעט הערבה ואילת). כך למשל, מנוי חופשי יומי בין מטרופולין חיפה לכלל ישובי מטרופולין תל אביב, המאפשר לנסוע ללא כל הגבלה, במשך כל שעות היממה, בכל אמצעי התחבורה הציבורית (אוטובוסים, רכבת ישראל, מטרונית ובעתיד גם במוניות השירות), מנהריה, מעלות וכרמיאל ועד אשדוד, יעלה 40 שקלים בלבד. מדובר בהוזלה של עד כ-60% מתעריפי הנסיעה (תעריף הלוך ושוב וארבע נסיעות עירוניות), לעומת 100.80 שקלים בין כרמיאל לתל אביב ו-99 שקלים בין נהריה לתל אביב.



השר כ"ץ. צילום: באזל עווידאת, פלאש 90
השר כ"ץ. צילום: באזל עווידאת, פלאש 90



בנוסף, יונהג מנוי חופשי יומי בין מטרופולינים סמוכים בעלות של 21.50 שקלים בלבד. כך למשל, נסיעות בין עפולה ובית שאן לדרום רמת הגולן וסובב כינרת, ישובי וואדי ערה וחדרה, ללא הגבלה על מספר הנסיעות, בכל אמצעי התחבורה הציבורית ובכל שעות היממה, יעלו במחיר המנוי 21.50 שקלים בלבד.



מדובר בהוזלה של כ-50% מתעריפי הנסיעה (תעריף הלוך ושוב וארבע נסיעות עירוניות). כך למשל, יוזיל מנוי חופשי יומי את הנסיעות בין בית שאן וטבריה מ-42.20 שקלים (תעריף הלוך ושוב וארבע נסיעות עירוניות); את הנסיעות בין עפולה וטבריה מ-41.20 שקלים ואת הנסיעות בין צפת לכרמיאל מ-37.50 שקלים ל-21.50 שקלים בלבד.



במסגרת הרפורמה יונהג לראשונה גם מנוי חופשי יומי בכל הארץ, מקרית שמונה ועד למצפה רמון (למעט אילת והערבה), בכל המטרופולינים. המנוי החדש מאפשר נסיעות ללא הגבלה במשך כל שעות היממה, בכל אמצעי התחבורה הציבורית (אוטובוסים, רכבת ישראל, רכבת קלה ומטרונית), בעלות של 60 שקלים בלבד.



מדובר בהוזלה של עד כ-40% מתעריפי הנסיעה. כך למשל, יוזיל מנוי חופשי יומי את הנסיעות בין קרית שמונה לתל אביב מ-106.80 שקלים (תעריף הלוך ושוב וארבע נסיעות עירוניות), בין קצרין לתל אביב מ-104 שקלים ובין טבריה ובית שאן לתל אביב ובין טבריה וירושלים מ-91.80 שקלים ל-60 שקלים בלבד.



כזכור, רפורמת התעריפים בתחבורה הציבורית כוללת שלושה שלבים ויצאה לדרך לפני שנתיים (ינואר 2016). השלב הראשון כלל הוזלת תעריפים בארבעת המטרופולינים הגדולים, תל אביב, ירושלים, חיפה ובאר שבע. במסגרת השלב השני, שיצא לדרך מספר חודשים לאחר מכן, הורחבה הרפורמה לכל הערים והישובים בארץ ועתה היא תכלול גם נסיעות בינעירוניות, בכל רחבי הארץ (למעט אילת והערבה).