עזבתם את מקום העבודה, נפרדתם מחבריכם לעבודה, פיניתם את השולחן, אמרתם שלום ולא להתראות לבוס. גם אם אתם בטוחים במאה אחוז שלא תחזרו לשם לעולם, בעולם של תעסוקה לא וודאית, אסור אף פעם לשרוף גשרים.

אז על מנת שתוכלו, אם יעלה הצורך, להשתמש בקשרים שצברתם כמקפצה בתחום הקריירה, או בשביל שתהיו מסוגלים לחזור לתפקיד הישן שלכם, הנה שבעה טיפים מועילים למי שהרגע עוזב או עוזבת מקום עבודה. 
1
לצאת בשיא: עזוב את מקום העבודה כשאתה בשיא, או ממש אחרי פסגת ההצלחה שלך במקום. "אלא אם אתה עובד עבור אחד התאגידים הגדולים בעולם או עילוי בלתי רגיל ביכולותיך, לעולם אל תישאר במקום העבודה לאחר שאינך רצוי שם יותר" כך אומרת יועצת התעסוקה טינה ניקולאי. 

2
היה מקצועי: גם אם אתה מסוכסך עם עמיתך לעבודה או ממש שונא את הבוס או את החברה המעסיקה אותך, הימנע מעלבונות, קריאה בשמות גנאי או עימות גלוי. וודא שכל משימותיך הסתיימו למיטב יכולתך והשתדל לתת התרעה ארוכה ככל הניתן על עזיבתך.
3
הישאר ממוקד: גם לפני עזיבתך, הישאר ממוקד בעבודה ובפרויקטים אותם קיבלת על עצמך.  עובדים רבים חושבים שהם יכולים לחפף או להתעלם מעבודתם מהרגע שהם יודעים שמועד עזיבתם מתקרב.

מה לא לכתוב בקורות החיים: 29 טיפים שיעזרו לכם להתקבל לעבודה
4
הצע את עזרתך: הצע את עזרתך עד כמה שניתן בנסיבות הקיימות על מנת להקל באופן העבודה, להכשיר היטב את המחליף שלך. מיכאל וודוורד, בעל דוקטורט בייעוץ ארגוני מציע: "תמיד תציע לאמן בעצמך את המחליף שלך. הדבר מעיד על אחריות ומסירות למקום העבודה ויאפשר לך לצאת עם רושם טוב".
5
השאר את עמיתך לעבודה במצב טוב: ד"ר וודוורד מוסיף כי חשוב מאוד לעזוב כשמצב הצוות בו אתה עובד הוא טוב, עד כמה שהנסיבות מאפשרות. "זה מדהים כמה עובדים עוזבים את משרתם כשהמטלות שלהם נמצאות באי סדר מוחלט. זה מעיד עליהם רעות, זו טעות לחשוב שמנהלים לא חולקים רשמים כאלו עם אחרים". 
6
החמא, אך תהיה כן, למקום העבודה בראיון הסיום:  יועצת התעסוקה טינה ניקולאי ממליצה בחום למצוא את הדברים הטובים בחוויית העבודה ולהחמיא למעסיק בראיון האחרון בחברה. "ראיונות סיום יכולים להיות לא נעימים. רצוי שתדאג למצוא דברים חיוביים להגיד, במיוחד על חבריך לעבודה שכן אתה עלול למצוא את עצמך זקוק לעצתם או להמלצתם בעתיד".
7
תהיה אדיב ותודה לכולם: כל המומחים מסכימים שהדרך הטובה ביותר לסיים תקופה, קצרה או ארוכה, במקום העבודה היא להיות אדיב. ניתן בהחלט לנצל את ההזדמנות לשבירת דיסטנס אך אסור להיות מרושעים או קטנוניים. עזיבת מקום העבודה היא הזדמנות חשובה להראות גדלות רוח ולהודות לכל מי שעזר, לימד או גונן עליך במקום העבודה.