כולנו נוטים להתרגש ולשמוח כשמוצעת לנו עבודה, במיוחד אחרי תקופה ארוכה של חיפושים, לכן קל מאוד לקפוץ בקלות ראש על כל הצעה שנקראת בדרכנו. אך מומחים מתחום התעסוקה והעסקים מזהירים שבחירה בעבודה שאינה מתאימה לנו, או מקום עבודה עוין, עשויים לגרום נזק להתפתחות המקצועית שלנו. לכן לעיתים עדיפים עוד כמה שבועות או חודשים של חיפושים. 

"זה נורמלי לחשוש שהזדמנות אחרת לא תגיע בקרוב" אומר, מייקל קר, מרצה עסקי בינלאומי ומחבר הספר. "לא יכול להיות שאתה רציני, מדריך להומור במקום העבודה". "זה גם מחמיא כשמציעים לך הזדמנות, אז הגיוני שהתגובה האוטומטית שלנו, במיוחד אם עברנו תהליך קשה וארוך של חיפוש עבודה וראיונות, היא פשוט להגיד 'כן'", מסביר קר. 
על פי קר, חיוני לחלוטין שניקח צעד אחורה ונחפש את סימני האזהרה שיכולים להפוך ניסיון מקצועי לסיוט, זאת בטרם נקבל את הצעת העבודה. "להגיד כן מוקדם מדי עשוי לסגור דלתות רבות, טובות יותר באופן פוטנציאלי עבורכם. זה עלול להביא אתכם לתופעה המכונה 'חרטת עבודה', התחושה הנוראית שנכנסתם לתפקיד שלא באמת מתאים לכם", אומר קר. "המצב הזה עלול להוביל אתכם ללילות ללא שינה, לחץ לטווח ארוך ואפילו להתקפי חרדה. זה עלול לשים אתכם בנקודה ממנה תתקשו לצאת משום שתרגישו מחויבים", אומר קר.

קר מציע את 12 הסימנים הבאים כדי לזהות, עוד בטרם קיבלתם את הצעת העבודה, שעדיף לכם לוותר על ההצעה: 
1. יש לכם תחושת בטן רעה.
הקשיבו למה שהבטן שלכם אומרת לכם. אם קול פנימי בתוככם שולח לכם מסרים מעורבים או התנגדות, היו מודעים לכך.
2. מנסים לדחוק בכם לקבל החלטה
אם אתם מרגישים שמאיצים בכם או לוחצים עליכם בדרך כלשהי לקבל את המשרה, היו זהירים. יכולה להיות סיבה אמיתית והגיונית לכך שמאיצים בכם, אך זה גם עלול להיות סימן לכך שאתם הולכים לקראת משהו בלתי צפוי.
3. המשרה לא אוישה זמן רב
אם גיליתם כי המשרה לא אוישה במשך תקופה ארוכה, יכול להיות שמשהו לא בסדרץ יכול מאוד להיות שהמעסיק בררן מידי בבחירת העובדים שלו, אך גם יכול להיות שמועמדים אחרים הבינו משהו שאתם טרם הצלחתם להבין על אופי המשרה או מקום העבודה.
4. עובדים רבים מתחלפים במקום העבודה

אם אתם מגלים שיש תחלופה גבוהה ותדירה של עובדים בתפקיד אליו אתם מתמיינים או בחברה באופן כללי, יכול להיות שיש לכך סיבה, והיא לא בהכרח חיובית.
5. המעסיק מרבה להתלונן
אם המנהל שמראיין אתכם מרבה להתלונן במהלך ראיון העבודה, או מתלוצץ על הניהול הכושל של החברה או על עובדים עצלנים, אולי עדיף שתחשבו פעמיים לפני שתיקחו את המשרה. 
6. הפרטים בחוזה התעסוקה שונים ממה שהובטח לכם
סיכמתם עם המעסיק על שכר מסוים, תנאים מסוימים, מספר ימי חופש ותאריך התחלה ובטיוטה להסכם העבודה אתם מוצאים פרטים שונים באופן מובהק, זה עשוי להיות סימן לכך שאין לסמוך על מקום העבודה ועדיף להתרחק ממנו. 
7. טון הדיבור של המראיין משתנה לאחר הצעת העבודה
אם המראיין היה מקסים במהלך תהליך הקבלה לעבודה, אך לפתע טון הדיבור והשפה בה הוא משתמש משתנה ברגע בו הוא מעביר לכם את פרטי המשרה, עדיף שתבחנו מחדש את האפשרויות שלכם. 
8. אף אחד לא עונה על השאלות שלכם
אם אתם לא מצליחים לקבל תשובות קולעות וישירות לשאלות שאתם שואלים, או מרגישים שמנסים למרוח אתכם או להסתיר מכם מידע בנוגע לאופי העבודה או התנאים, הימנעו מלקחת את המשרה. 
9. המשפחה והחברים אינם מעודדים אתכם לקחת את המשרה
לחברים קרובים ובני משפחה יש לפעמים מידע אובייקטיבי לגבי איזה סוג משרה יתאים לכם ולכישורים שלכם ותגובה שלילית מהם יכולה לשמש עבורכם כתמרור אזהרה גדול. 
10. העובדים במקום נראים עייפים, ממורמרים או כועסים
 
כשהגעתם לראיון העבודה, מה היה הדבר הראשון בו הבחנתם אצל העובדים במקום? האם כולם היו בפייסבוק או שקועים בנייד שלהם? האם הם נראו מותשים? האם הם הרבו לחייך? הסימנים הקטנים הללו עשויים ללמד אתכם הרבה על תרבות העבודה והאווירה במקום. 
 
11. המשכורת היא החלק הכי קורץ במשרה
 
זה טבעי להתרגש משכר, במיוחד עם הוא גבוה משמעותית ממה שהרווחתם עד כה, אך אם הכסף הוא הדבר המפתה היחיד במשרה, זה עשוי להיות איתות לכך שאתם לוקחים את המשרה מהסיבות הלא נכונות. 
 
12. המעסיק נראה נואש
 
האם המראיינים מציעים הצעות שנראות טובות מדי מכדי להיות אמיתיות? האם הם מגזימים בכוונה בחשיבות התפקיד או החברה? אם נראה לכם שכן, עליכם לשאול את עצמכם מדוע זה כך.