רוב האנשים טוענים שהם מתנתקים מהנייד ומהמחשב ברגע שהם מגיעים הביתה, מחקר שנערך לאחרונה  על ידי איגוד הפסיכולוגים האמריקאי, מצביע על ממצאים אחרים לגמרי. למעלה מ-50% מהאנשים בודקים את המייל שלהם לפני ואחרי שעות העבודה, במהלך כל סופי השבוע, ואפילו בחופשות מחלה. ואם לא די בכך - 44% בודקים את המייל שלהם אפילו בזמן חופשה.



חוקרים באוניברסיטת צפון אילינוי מצאו שהציפייה שיש מאיתנו להגיב להודעות, מיילים וטלפונים ממקום העבודה לאחר שעות העבודה הרגילות גובה מאיתנו מחיר גבוה. פועל יוצא מהציפייה שנמצאת כל הזמן ברקע של התודעה שלנו, הוא שזה מייצר המון לחץ ומשאיר אותנו במצב של מתח מתמשך. מתח מתמשך הוא גורם מוביל להרבה בעיות בריאותיות כגון: השמנת יתר, דיכאון, ירידה ביכולות קוגנטיביות והגדלת הסיכון לחלות במחלות לב.



לדברי החוקרים, חשוב לעשות הפרדה ולהציב גבולות בין החיים האישיים לבין החיים המקצועיים, אחרת אנחנו יכולים לפגוע בעבודה שלנו, בבריאות שלנו ובחיינו האישיים.



הבריאות שלכם
בדרך כלל ירידה בכושר הגופני שלכם מאוד הדרגתית והמתח מצטבר לאטו בערמומיות. פתאום ההשלכות של ההרגלים שלכם - ישיבה ממושכת ללא תנועה או חוסר שינה - מתגלים בכאבי גב בלתי פוסקים, או כרס קטנה שאך לפני רגע לא היתה שם.



המפתח הוא לא לתת דברים "להתגנב עליכם" והדרך הטובה ביותר היא הקפדה על שגרה. חשבו מה הם הדברים שיועילו לכם הכי הרבה לשמור על בריאותכם – אולי הליכות, או לא לעבוד בסופי שבוע כלל, או להתאמן בבית או בקבוצה. הכי חשוב לדבוק בתכנית ויהי מה.



המשפחה שלכם
קל לגרום למשפחה שלנו לסבול בגלל העבודה. רבים מאיתנו עושים זאת כי אנחנו רואים בעבודה שלנו כאמצעי לקיום משפחותינו. אנחנו חושבים, "אני צריך להרוויח יותר כסף, כדי שהילדים יוכלו ללמוד באוניברסיטה".



למרות שהמחשבות נושאות כוונות טובות בבסיסן, הן יכולות להשאיר אותנו עם חוב גדול – זמן איכות עם המשפחה שנגזל ולא יחזור עוד לעולם. סביר להניח שעל ערש דווי לא נחשוב על כל הכסף שחסכנו בשביל הילדים, אלא נזכר בכל הרגעים היפים והחוויות שחלקנו יחדיו.



חשוב לשמור על זמן איכות עם המשפחה. צילום: אינגאימג'
חשוב לשמור על זמן איכות עם המשפחה. צילום: אינגאימג'



השפיות שלכם
עבודה שפוגעת בשפיות שלכם ואפילו בחלק קטן ממנה, לוקחת מכם הרבה יותר ממה שהיא זכאית לו. השפיות שלנו חשובה מאוד וזה דבר שדורש בקרה עצמית ויכולת להציב גבולות בריאים כדי לשמור על בריאותנו.



לעתים קרובות, החיים מחוץ לעבודה הם שמחזיקים אתכם שפויים. אחרי יום עבודה כשהבוס שלכם רוצה ממכם עוד, הדבר הפרודוקטיבי ביותר שאפשר לעשות הוא לומר לא, ולאחר מכן לצאת עם החברים או לעסוק בתחביבים שלכם. כך תחזרו לעבודה רעננים. אם אתם מאוד רוצים לעבוד שעות נוספות גם זה טוב, אך חשוב להיות מסוגלים להגיד לא כשזה לא.



הזהות שלכם
למרות שעבודה מהווה חלק ממי שאתם בעולם, זה יכול להיות מסוכן לאפשר לעבודה להיות כל הזהות שלכם. זהות שאינה קשורה לעבודה לא רק אומר שאפשר ליהנות ולעשות חיים, אלא גם מסייע במציאת רוגע ושלווה, מונע שחיקה ומהווה חלק מהצמיחה שלנו כבני אדם בעולם.



אנשי הקשר שלכם
אכן מגיע למעסיק שלכם את העבודה הכי טובה שאתם יכולים לעשות, אבל אתם לא חייבים לו את אנשי הקשר שפיתחתם במהלך הקריירה שלכם. אנשי הקשר שלכם הם תוצר של העבודה הקשה והמאמץ שלכם, והם שייכים לכם.



השלמות שלכם
הקרבת היושרה שלכם והערכים שלכם גובות כמויות אדירות של מתח. ברגע שאתם מבינים שהפעולות והאמונות שלכם כבר לא נפגשים עם אלו של הבוס, זה הזמן להבהיר לו שאתם לא מוכנים לעשות את הדברים בדרך שלו או שלה.



ואם זאת בעיה עבור הבוס שלכם, ייתכן שהגיע הזמן להיפרד.