יש דרכים רבות לנסות להתקבל עבודה: לעבוד על הקורות חיים, להתכונן לשאלות אפשריות בראיון, להתלבש באופן רשמי. אבל עבור נשים, הדרך הפשוטה ביותר לוודא הצלחה היא לרדת במשקל. מחקר חדש חושף כי גם נשים ששוקלות כקילו יותר ממועמדות אחרות נמצאות בעמדת נחיתות בגלל דעות קדומות במקום העבודה. אפילו נשים שה-BMI (היחס בין הגובה למשקל) שלהן נמצא בטווח הבריא מפסידות בגלל מבנה הגוף שלהן - כשגם נשים מושפעות מההטייה הזו ולא רק גברים. 



פרופסור דניס ניקסון מבית הספר לעסקים באוניברסיטת סטרטקלייד בסקוטלנד, שהוביל את המחקר, אמר לדיילי מייל כי הממצאים "מטרידים ביותר". לדבריו, "במגזר נותני השירות נשים שנמצאות בחלק הבריא של ה-BMI חשופות יותר לדעות קדומות מבוססות משקל מאשר גברים", הוא אמר. "נראה כי אפילו לעלייה שולית במשקל יש השפעה שלילית על סיכויי ההעסקה של המועמדת. עבור נשים אפילו שינויים מזעריים במשקל ובגזרה הם משמעותיים".



המחקר המדובר ביקש מ-120 גברים ונשים לדרג שמונה תמונות של נשים לפי מידת ההתאמה שלהם לעבודה של מתן שירות לציבור, למשל במסעדה או במשרד. למשתתפים סיפרו שהנשים, שלהן יש BMI של 18.8 שנחשב בריא, כולן בעלות אותה התאמה לעבודה, וכי הקריטריון היחיד הוא המראה. בנוסף ניתנו למשתתפים תמונות של גברים שמשקלם נע מנורמלי למשקל עודף.



החוקרים מצאו כי נשים בעלות פנים מלאות יותר קיבלו דירוג נמוך יותר, מה שמראה כי שינוי קל ב-BMI, אפילו כשהוא מתרחש בטווח הבריא, "מהווה סטיגמה אמיתית שמשפיעה לרעה על ההזדמנויות של נשים בחיים". ככל שמשקלה של אישה גבוה יותר כך קטן הסיכוי שייקחו אותה לעבודה, במיוחד בעבודות שדורשות נתינת שירות לציבור, כך מצא המחקר.



החוקרים הוסיפו כי "מין הנשאלים לא היה משמעותי בהערכות אלו. הנשים דירגו נשים בריאות אך מלאות באותה שליליות שדירגו אותן הגברים. המסקנה העיקרית של המחקר היא שנשים בטווח ה-BMI הנורמלי סובלות יותר מדעות קדומות הנוגעות למשקל, מאשר גברים בעלי משקל עודף. המחקר מציג את האתגרים שנשים (ובמידה נמוכה גם גברים) מתמודדות איתם בשוק עבודה שהוא מאוד 'עירני למשקל'. מספר מעסיקים אף הודו בגלוי כי הם מעדיפים להעסיק עובדים רזים יותר".



המחקר פורסם ימים אחדים לאחר שמגייס כוח אדם טען כי נשים צריכות להסיר טבעות אירוסין אם הן מעוניינות להתקבל לעבודה. ברוס הורביץ, מגייס כוח אדם בכיר מניו יורק, אמר שגברים שרואים טבעת מפוארת יניחו שהאישה שעונדת אותה דורשת 'תחזוקה גבוהה'.